Hei
skal gjøre om mitt kjøkken og funderer litt på hvordan jeg skal gå frem.
skal bygge ut en vegg der et høyskap og kjøleskap og fryser skal stå. Hva er best?
Å bygge veggen først og legge gulvet rundt eller å legge gulvet først deretter lage reisverket for veggen?
parkettgulv er det som skal legges?
Gulvet skal vel kunne bevege seg?

Noen "byggproff" som vet?

Legg gulvet først Da kan du fjerne veggen i fremtiden uten å legge om hele gulvet

sir_daniel skrev:
Legg gulvet først Da kan du fjerne veggen i fremtiden uten å legge hele gulvet om igjen
Hadde det vært hjemme hos meg hadde jeg vurdert sannsynligheten for å bytte gulv som større enn sannsynligheten for at veggen skulle bort igjen. Dermed hadde jeg bygd veggen først. Siden TS spurte om bevegelser i gulvet gjetter jeg på en form for tregulv, og da hadde i hvert fall jeg unngått å klemme det under en vegg. Det kanskje kunne fungere, men jeg hadde ikke turt å ta sjansen.

Hei de fleste gulvfabrikantene tillåter ikke at gulvet sitter fast om det er et flytende gulv.

Blir det ikke problemer med å feste lektene for veggen hvis gulvet må bevege seg fritt? Bygg veggen først og kjøp en pakke ekstra gulv og legg i boden så har du sikret deg hvis du vil fjerne veggen om 5,10 kanskje 20 år og vil ha gulvet intakt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.