Vi vurderer sterkt å bygge ut huset vårt med ca 10-20 kvm gulvflate.

Huset er bygget i -88 og er en enetasjes vinkelhus i tre. Vår tanke er å forlenge huset i en av gavlene. Det er krypkjeller.

Nå til spørsmålet. Kan man gjøre dette selv eller skal alt ut på regning. Alternativet som jeg har er at selve grunn og stamme inkl. takstoler og taktekking (betongtakstein) samt vinduer kjøpes inn fra lokal snekker. Resten av byggearbeidet gjør vi selv. Type isolasjon, el, øvrige snekkerarbeid innvendig og utvendig.
Noen som kan relativt rettferdig anslå kostnaden for dette prosjektet. Gjerne en kvm pris.

En ting som jeg har fundert litt på er dette med grunnen. Man bør vel i nybygget kunne ta seg ned til krypkjelleren. Slik at ikke snekkeren glemmer dette. He he…

Selvfølgelig må vi først søke byggetillatelse også. Om vi nå kommer så langt mener jeg.
 
La en byggmester lage grunnlaget og reise reisverket med takstoler. Resten kan du gjøre selv hvis du har snekret litt før.

Da jeg bygde ut for 10 år siden gjorde jeg det slik.

Inngang til krypkjelleren må du ha. Alt. En åpning utenfra eller slå opp et hull i den eksisterende grunnmuren.

Lykke til
Torsten
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.