Tenkte å sjekke om noen her har peiling. Vi har en veranda i dag som er innglasset med støpt plate, der har vi tenkt å bygge ut til et rom i stedet slik at barna kan få hvert sitt rom.

Det er et teglhus, men tilbygget har vi tenkt å gjøre i tre i stedet for lettere og billigere. Men hvordan gjør man overgangen mellom treverket og teglsteinen?

Hva er det man trenger å tenke på. Vurderer å gjøre det selv for å spare penger, føles ikke som det er så veldig stort prosjekt uansett. Men det er jo noen ting man ikke har peiling på. Legger ved et bilde også av hvordan det ser ut nå. Men alt skal jo rives bortsett fra grunnmuren...

Mvh Henirc Rød teglvegg ved siden av mørkt treverk med synlige bjelker, viser overgang mellom de to materialene i en byggekontekst.
 
Kapp bort teglesteinene der utbyggingen blir. Slik at trerammen på utbyggingen sitter fast i husets ramme.
Teglmuren er ventilert og vil ellers gjøre mellomveggen kald.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.