Skal forsøke å få en plan vegg i soverommet etter at en innervegg er tatt bort og halve garasjen er gjort om til boareal. Det er nå en kant på ytterveggen der det skiller ca 22 mm mellom yttervegg i den gamle garasjedelen (bygd i lettbetong) og den gamle bodelen (trestamme). I dag sitter det gips på veggen i den gamle bodelen mens lettbetongen ikke har noe utenpå.

Er det bare å sette OSB (eller plyfa) 15 mm og deretter en 6mm renoveringsgips oppå eksisterende gips eller burde jeg først rive bort eksisterende gips? Det sitter en type ru panel bak gipsen på veggen nå.

Sist redigert:
P Pellepax skrev:
Skal forsøke å få en plan vegg i soverommet etter at en innervegg er tatt bort og halve garasjen er gjort om til boareal. Det er nå en kant på ytterveggen der det er en forskjell på ca 22 mm mellom yttervegg i den gamle garasjedelen (bygget i lettbetong) og gamle bodelen (tresstamme). I dag sitter det gips på veggen i den gamle bodelen mens lettbetongen har ingenting utenpå.

Er det bare å sette OSB (eller plyfa) 15 mm og deretter en 6mm renoveringsgips oppå eksisterende gips eller bør jeg først rive bort eksisterende gips? Det sitter noen type av råspontet panel bak gipsen på veggen nå
Jeg hadde kjørt 10mm osb/sponplate + 13mm gips. Vesentlig billigere enn 15mm osb pluss renoveringsgips som både er dyrt og skjørt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.