Viser en lettbetongvegg med synlig masonit over dør, der eieren planlegger utskifting til gips og plywood for baderomsrenovering. Badeværelsesdør med en hvit panelplate over, antagelig masonitt, skal erstattes med en robust vegg. Døråpning til venstre. Tid for renovering av badet og jeg har støtt på et lite problem. Over døren er det en slags masonitt/papp vegg som jeg vil fjerne og bygge skikkelig vegg i stedet. Problemet er at veggen som døren sitter i er kun 70mm lettbetong. Vil gjerne ha gips+15mm plyfa inn mot badet og da blir det jo ikke mye igjen for stender og plate ut mot motsatt side av badet.
En idé er å sette plyfaen mellom stenderne i stedet. Noen som har et forslag?

Du trenger ikke ha veggsprosser i det hele tatt. Sett sammen så mange plyfa og gipsplater sammen til du kommer opp i riktig tykkelse.

• Liker
Claes Sörmland og 1 annen
  • Laddar…
Ok, men hvordan skal jeg feste platene?

gips 13
plyfa 15
glespanel cc300 28
gips 13
summa 69mm

Bør fungere på en såpass liten overflate

• Liker
hapazard
  • Laddar…
Takk, men er det ikke slik at man ikke kan feste tre direkte mot lettbetongen pga fukt?
Holder det med litt plast imellom?

H hövd1ngen skrev:
Takk, men er det ikke slik at man ikke kan feste tre direkte mot lettbetongen pga fukt?
Holder det med litt plast imellom?
Om du har fuktproblemer oppe over døren inne i huset har du større bekymringer....

• Liker
Claes Sörmland og 2 andre
  • Laddar…
Nei, det tror jeg ikke. Men har fått det forklart for meg at man ikke bør bygge så. Men det gjelder kanskje bare tre direkte mot platen/gulvet.

Claes Sörmland
R RiKr skrev:
gips 13
plyfa 15
glespanel cc300 28
gips 13
summa 69mm

Bør fungere på en så pass liten flate
Bytt ut glespanelen mot 28 mm glattpanel så blir det enda enklere.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.