Spiraltrappen blir grusomt smal om man bare har 1.70 å rutte med. Midtstolpen tar sikkert 15cm, og da er det igjen 1.55 som deles på 2, hvilket gir ca 75cm trappetrinnbredde. Dette går sikkert, men som eneste trapp opp til en overetasje ville ikke jeg ha ønsket å ha en så smal trapp.
stegbredden blir jo som absolutt maks 850 mm, noe som burde være et greit mål.. (frie bredden i en 10Ms dør er vel ca 860?!). men det er klart, skal man ha rekkverk og spindel i midten kan det bli vel trangt. Bratt blir det vel selvfølgelig også!
Jeg har en U-trapp ned til sokkeletasjen i den målingen, og den er helt grei å gå i. Bredden mellom vangene er 72 cm og trinn-dybden ca. 25 cm. Nå er jo dette til en sokkeletasje, så jeg trenger aldri å bære noe stort i trappen, det hadde blitt vanskelig, men for å gå i er den virkelig bra. Vil du ha et bilde av den, så si ifra.
Se .http://www.atab-trappan.se!
Der finnes minst to løsninger som kan passe deg. Jeg holder på å forhandle med dem om akkurat en slik trapp som du søker.
Clint
Der finnes minst to løsninger som kan passe deg. Jeg holder på å forhandle med dem om akkurat en slik trapp som du søker.
Clint
Klikk her for å svare