På baksiden av huset, i tilknytning til vår steinbelagte terrasse så må det være en skråning pga at det er en helling på tomten totalt sett.

Vår plan er å ha dekorstein i denne skråningen for å få det til å se fint ut.
Dog for å være nogenlunde praktisk så trenger vi nok å få inn en form for trapp der man kan gå ned.

For å vise omtrent hvor stor skråningen er, har jeg snappet et bilde fra noen andre som viser dette, det blir omtrent som dette bildet.
Med andre ord, en ganske liten skråning.

Så til mitt spørsmål:
Hvor enkelt er det å anlegge en liten trapp her?
Trappen trenger ikke være bred, jeg tenker 50-60cm kanskje.
Det trengs ikke mer enn 3 trinn i høyden vil jeg tro.
Kan jeg bare kjøpe belegningsstein og legge oppå hverandre og bygge opp? :cool:

• Grusete skråning ved siden av en treterrasse, med en rød spade stående oppreist i jorden og grønt buskas i bakgrunnen.
Du kan bruke en type murstein f.eks. Jeg brukte Slottsmur. Så må du måle ut slik at du havner på riktig nivå mot markstenen og beregne antall steg ut fra det. Slottsmur f.eks. er 15 cm høy har jeg for meg, og så er det en viss helning per trinn, kanskje 0,5 - 1 cm. Du må grave ut to dm i skråningen for å legge i 0-18 først, pakke det, og så setter du trinnene i flis. Begynn nedenfra og så legger du bare neste lag med litt overlapp.

Det vanskeligste er nok å få til at det øverste trinnet skal gå i nivå med markstenen. Det beste er å måle ut så nøyaktig som mulig. Blir det likevel feil er det ikke helt ugjennomførbart å gjøre om det i verste fall.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.