Har en sammenbygd garasje fra -65 med målene 4x8m i ett plan. Denne er plassert med lengste siden langs vårt hus kortside. Huset er 2-etasjes uten kjeller fra -50. Yttervegger av bærende betonghullsten i markplan. Støpt dekke (ERGE). Overetasje av tre. Jeg undersøker alternativer for å utvide vår boareal og håper noen kanskje kan gi indikasjoner om det er verdt å gå videre med følgende idé: Å bygge på garasjen med en etasje og koble til husets overetasje.
Legger ved seksjon på garasjen. Jeg har dessverre ingen tegning i plan men tre yttervegger danner sammen med husets ene gavlvegg garasjen. Ingen andre bærende deler innenfor garasjen.
Garasjen er grunnlagt på hard leire. Det finnes mindre setningssprekker i ytterveggen.
Har en sammenbygd garasje fra -65 med målene 4x8m i én etasje. Denne er plassert med lengste siden langs kortsiden av huset vårt. Huset er 2-etasjes uten kjeller fra -50. Yttervegger av btghulstein i markplan. Støpt bjelkelag (ERGE). Overetasje av tre. Jeg undersøker alternativer for å utvide vårt boareal og håper noen kanskje kan gi indikasjoner om det er verdt å gå videre med følgende idé: Å bygge på garasjen med en etasje og koble til husets overetasje.
Legger ved seksjon på garasjen. Jeg har dessverre ingen plantegning, men tre yttervegger danner sammen med husets ene gavlvegg garasjen. Ingen andre bærende deler innen garasjen.
[bilde]
Garasjen er grunnlagt på hard leire. Det finnes mindre setningssprekker i ytterveggen.
Takk på forhånd
Jeg har veldig like forutsetninger og de samme tankene om å bygge til oppover. Kom du videre?
Hei Tobias. Nei, vi kom ikke videre, vi hadde dette som et av flere alternativer til å utvide boarealet men kom etter en tid fram til at vi klarer oss med de kvm vi allerede har. Ønsker deg lykke til med ditt prosjekt!
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.