Hei! Vi skal bygge ut overetasjen ved å sette en etasje på en eksisterende utbygging som ligger i entréplan. Vi har kontakter med en arkitekt, og her om dagen var en fyr som jobber med byggeprosjektering hjemme hos oss og så seg villig til å ta jobben. Hva skal vi nå tenke på når vi går videre?

Kvalitetsansvarlig
Prosjektereren tilbyr kvalitetsansvarstjenesten. Det høres merkelig ut siden han jo skal ansette håndverkerne... snakk om habilitetssituasjon. Kan en arkitekt være kvalitetsansvarlig, og hva ligger i det ansvaret? Pris?

Byggetillatelse
Hvilke dokumenter søker vi byggetillatelse på? Ferdige K-tegninger? Eller bare en arkitektskiss?
Når vi satte inn peisen var det bare en skisse som gjaldt.

Prosjektereren
Hva skal vi forvente oss av prosjektereren? Hvilket ansvar skal han ha? Hva er hans egentlige rolle? Hva skal han levere?

Pris
Hva er din erfaring med fastpris/bevegelig pris?

Garantier
Hvilke garantier gjelder for en tilbygging? Hvem har ansvar for garantiene?

Andre råd & anbefalinger? Bra lesning før dette prosjektet?

Lurer

Lars & Jenny
:-/
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.