Hei!
Har kjøpt et 180 kg tungt servant som jeg skal bygge et servantskap til. Har funnet 15x15-bjelker som jeg tenkte å bruke, men er usikker på hvordan man setter den sammen slik at den ikke blir vinglete/usikker å sette en så tung servant på. Tror dere dette ville fungere? Og hvordan burde man sette sammen/fuge sammen bjelkene?
Har kjøpt et 180 kg tungt servant som jeg skal bygge et servantskap til. Har funnet 15x15-bjelker som jeg tenkte å bruke, men er usikker på hvordan man setter den sammen slik at den ikke blir vinglete/usikker å sette en så tung servant på. Tror dere dette ville fungere? Og hvordan burde man sette sammen/fuge sammen bjelkene?
Allvitende
· Västra götaland
· 10 924 innlegg
Om jeg får mannside så vil jeg tro at man kan plassere minst 20 tonn på en 150x150 stolpe som er noen meter lang...
Jeg antar at skissen ikke er som den er på grunn av at du vil ha det utseendet, men snarere noe overkill som skal holde?
Antar at du vil ha noe rustikt utseende uansett? Og at du vil bygge selv?
Hvis det er viktig med funksjon så tror jeg det er enklere å velge en ferdig kommode og tilpasse den for å holde for vekten...
Jeg antar at skissen ikke er som den er på grunn av at du vil ha det utseendet, men snarere noe overkill som skal holde?
Antar at du vil ha noe rustikt utseende uansett? Og at du vil bygge selv?
Hvis det er viktig med funksjon så tror jeg det er enklere å velge en ferdig kommode og tilpasse den for å holde for vekten...
Ja, tenker ikke at bjelken ikke holder, mer om konstruksjonen holder. Så det ikke blir vinglete.Dan_Johansson skrev:
Om jeg får gjette, så ville jeg tro at man kan sette minst 20 tonn på en 150x150 stolpe som er en meter lang...
Jeg antar at skissen ikke er som den er på grunn av at du vil ha det utseendet, men snarere noe overkill som skal holde?
Antar at du vil ha et rustikt utseende uansett? Og at du vil bygge selv?
Hvis det er viktig med funksjon, så tror jeg det er enklere å velge et ferdig servantskap og tilpasse det for å holde for vekten...
Vil ha dette utseendet mer enn at det er en korrekt konstruksjonsskisse ja.
Vil jo ha utseendet, men at det så klart skal fungere konstruksjonsmessig.
Allvitende
· Västra götaland
· 10 924 innlegg
Hva er størrelsen på servantet?
Tror det kommer til å se ganske klumpete ut med en såpass stor "rektangel" under... 🤔
Hvordan er mulighetene for å feste i veggen?
Tror det kommer til å se ganske klumpete ut med en såpass stor "rektangel" under... 🤔
Hvordan er mulighetene for å feste i veggen?
105 cm x 54 cm
Kanskje det, men vi kommer nok senere til å lete etter skapdører som vi setter foran.
Ja, det går an å feste i veggen.
Kanskje det, men vi kommer nok senere til å lete etter skapdører som vi setter foran.
Ja, det går an å feste i veggen.
Klikk her for å svare
