16.881 lest ·
20 svar
17k lest
20 svar
Bygge på en etasje. Holder stenderne?
Jeg antar at bu kommer til å sage bort deler av bef takstoler når du skal åpne opp på loftet?
Du kanskje bør tenke på om du må gjøre en forsterkning for det taket og i så fall bruke den til de nye også...
...i Gabbe1 tilfelle er det på utevinden og derfor lettere å løse...
Du kanskje bør tenke på om du må gjøre en forsterkning for det taket og i så fall bruke den til de nye også...
...i Gabbe1 tilfelle er det på utevinden og derfor lettere å løse...
Kommer takkupan til å bygges inn?
Hva skal du ha i den delen?
Vanlig eller ryggås innertak?
Jeg tror at du kan gjøre noe liknende som Gabbe1, dvs ferdige takstoler der ute og deretter plassebygge det som skal kobles til det eksisterende taket.
Vanlig tak innvendig gjør at det blir enklere både å bygge og med konstruksjon.
Ta kontakt med meg hvis du trenger telefonnummer til en bra konstruktør.
Hva skal du ha i den delen?
Vanlig eller ryggås innertak?
Jeg tror at du kan gjøre noe liknende som Gabbe1, dvs ferdige takstoler der ute og deretter plassebygge det som skal kobles til det eksisterende taket.
Vanlig tak innvendig gjør at det blir enklere både å bygge og med konstruksjon.
Ta kontakt med meg hvis du trenger telefonnummer til en bra konstruktør.
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 919 innlegg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2.919 innlegg
Tanken var at bare den større venstre delen skulle få en etasje til. Takkoplingen blir igjen, men kanskje litt større. Den høyre delen under takkoplingen og til høyre får et svakt skrånende tak. Skal prøve å lage en tegning og legge opp hvordan det var tenkt å se ut.
Takstoler har jeg fått tilbud på, og det var ikke så dyrt, så det er ingen grunn til å spikre selv.
Takstoler har jeg fått tilbud på, og det var ikke så dyrt, så det er ingen grunn til å spikre selv.
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 919 innlegg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2.919 innlegg
Klikk her for å svare