Jeg antar at bu kommer til å sage bort deler av bef takstoler når du skal åpne opp på loftet?
Du kanskje bør tenke på om du må gjøre en forsterkning for det taket og i så fall bruke den til de nye også...
...i Gabbe1 tilfelle er det på utevinden og derfor lettere å løse...

P
Jo noen åpning må man jo ha så man slipper bruke stige og klatre inn gjennom vinduet.
Kanskje en takstol som må avveksles men det kommer litt an på hvor stort rom vi vil ha.

Kommer takkupan til å bygges inn?
Hva skal du ha i den delen?
Vanlig eller ryggås innertak?

Jeg tror at du kan gjøre noe liknende som Gabbe1, dvs ferdige takstoler der ute og deretter plassebygge det som skal kobles til det eksisterende taket.
Vanlig tak innvendig gjør at det blir enklere både å bygge og med konstruksjon.

Ta kontakt med meg hvis du trenger telefonnummer til en bra konstruktør.

P
Tanken var at bare den større venstre delen skulle få en etasje til. Takkoplingen blir igjen, men kanskje litt større. Den høyre delen under takkoplingen og til høyre får et svakt skrånende tak. Skal prøve å lage en tegning og legge opp hvordan det var tenkt å se ut.

Takstoler har jeg fått tilbud på, og det var ikke så dyrt, så det er ingen grunn til å spikre selv.

P
Her er et par bilder tatt fra vinduet i takopplettet.

• Takk med vannpytter sett fra et vindu i takkupa, med utsikt over en grønn hage og et stakittgjerde i bakgrunnen.
  • Utsikt fra et vindu i takkopp, viser flatt tak med vanndammer og omgitt av trær.
P
Lurer litt på om vi skal droppe tilbyggingen da vi jo egentlig ikke trenger plassen. Taket må uansett renoveres og da vil vi ikke ha et flatt tak igjen men kanskje noe i denne stilen, eventuelt med skråskårne sider (kuverttak)

Meninger?

• En 3D-modell av et hvitt hus med et svart, takket tak, inkludert en tilbyggsdel med vinduer.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.