Hei! Jeg har kjøpt 18 stk 45*45*2500 lekter samt vinkeljern og skruer for å bygge et lagringssystem for plate- og bordmateriale. Jeg tenkte å bygge omtrent slik, se bilde:
: Håndtegnet skisse av et lagringssystem for treplanker og paneler, viser reoler med inntegnede etiketter for plassering av materialer.
Tegning av tre planker i vinkel, to liggende og én stående, som viser en del av et hyllesystem med skruer markert.
Bygger jeg da de nedre hjørnene i henhold til bildet? Lurer også på hvordan jeg i så fall unngår å skru inn de to første skruene når jeg setter inn de andre to, og om 45*45-lekten vil sprekke av å bli skrudd gjennom 4 ganger.

Takknemlig for tips. Slik ser det ut der jeg vil organisere, det er overetasjen på et laftet uthus. Det finnes rom for å sette inn virke fra kortsiden av "hyllesystemet".

Loft i tømret uthus med plank og materialer stablet. Plass til et planlagt hyllesystem for bedre organisering.
 
2x2" blir spinkelt som 'hyller' for å lagre planker på, 1x4" på høykant er bedre.
 
V Vallgravskrokodil skrev:
Hei! Jeg har kjøpt 18stk 45*45*2500 lekter samt vinkeljern og skruer for å bygge et lagringssystem for plate- og plankemateriale. Jeg tenkte å bygge omtrent slik, se bilde:
:[bilde]
[bilde]
Bygger jeg da de nedre hjørnene ifølge bildet? Lurer også på hvordan jeg i så fall unngår å skru inn i de første to skruene når jeg setter inn de andre to og om 45*45-regelen vil sprekke av å bli skrudd gjennom 4 ganger.

Takk for tips. Slik ser det ut der jeg vil organisere, det er overetasjen på et tømret uthus. Det er plass til å stikke inn virke fra kortenden på ”hylle systemet”.

[bilde]
Hei,
Hvordan går det med dette? Er det bygget nå? Hvilke tømmerdimensjoner ble det til slutt?
 
  • Liker
RolfH
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.