Skal bytte garasjeport på garasjet og har samtidig revet hele den gamle veggen da det hadde trengt inn fukt og skadet stenderne noen steder. Denne veggen var bygget i 1960 da huset ble bygget og var mest en samling av diverse forskjellige treplanker så det ut som. Så tenkte gjøre det på riktig måte nå. Men hvordan skal en vegg bygges opp fra bunnen av?

Skal jeg ha en liggende bunnsvill nederst som hviler på bunnsvillpapp og deretter sette stående stendere på denne? Eller bør jeg bore ned armeringsjern i platen og skru stående stendere på denne og bruke losholts mellom disse?

Tenkte bruke doble 45x95mm stendere som jeg limer/skruer fast i hverandre, dette bør vel ikke være for spinkelt? Det er ingenting bærende i veggen, bortsett fra en liggende 270x45 som taket hviler på. Tenkte feste 45x95 i den bærende stenderen i taket og deretter i gulvet på liggende bunnsvill eller via armeringsjern som sagt.

Men tar veldig gjerne imot tips og triks på hva jeg skal tenke på, og hvordan jeg bør gjøre det.

Legger ved 2 bilder av garasjen. Der er veggen nesten helt revet, det som er markert med rødt er nå fjernet og i overkant ligger som sagt kun en 270x45mm bjelke som holder opp taket. Og denne ligger på nivå med der veggen vil havne.

Trenger dere mer informasjon så skriv gjerne hva, så kompletterer jeg etter hvert.

Garasjeåpning med delvis fjernet vegg markert i rødt, stige til høyre, og interiør med verktøy og dekk synlig inne i garasjen. Innsiden av et uferdig garasjeprosjekt med revet vegg, materialer på gulvet, utsikt til oppkjørselen med en bil parkert utenfor.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.