Hei alle,
kan se at foamsystem (og cellplast) har vært litt diskutert her i forumet - men finnes det noen som har bygget et hus med foamsystem.se og som gjerne deler positive ting og ulemper ved å bygge et slikt cellplast hus?
Hvor god lydisolasjon gir et slikt hus?
Hvordan føles det når det er vindfullt vær (hvor stabilt er huset - det brukes jo ikke sement i elementene ??)
Huset vi vurderer å bygge er helårshus og skal gjøres passivt (energisparende)!
Veldig takknemlig for alle svar!!
Mvh
Alex
kan se at foamsystem (og cellplast) har vært litt diskutert her i forumet - men finnes det noen som har bygget et hus med foamsystem.se og som gjerne deler positive ting og ulemper ved å bygge et slikt cellplast hus?
Hvor god lydisolasjon gir et slikt hus?
Hvordan føles det når det er vindfullt vær (hvor stabilt er huset - det brukes jo ikke sement i elementene ??)
Huset vi vurderer å bygge er helårshus og skal gjøres passivt (energisparende)!
Veldig takknemlig for alle svar!!
Mvh
Alex
Anbefales ikke. q(;^
p
Så veldig bra energi verdier er det ikke 93w/m2C om jeg ikke husker feil.
Loven er 110w/m2C passive er under 45
Vi har 250 mm i vegger og 300mm i tak. Tror de har økt litt nå.
Finnes et par ting man ikke fikk vite før bestilling.
Eksempel: isopor demper ikke lyd!
Skadedyr gnager like mye i det som andre materialer!
!:wow:
Så veldig bra energi verdier er det ikke 93w/m2C om jeg ikke husker feil.
Loven er 110w/m2C passive er under 45
Vi har 250 mm i vegger og 300mm i tak. Tror de har økt litt nå.
Finnes et par ting man ikke fikk vite før bestilling.
Eksempel: isopor demper ikke lyd!
Skadedyr gnager like mye i det som andre materialer!
!:wow:
Jeg har bygget et egentegnet hus med Foam System og Leveransen var virkelig dårlig, nå er vi på vei inn i Tingretten med huskjøpet. Jeg forteller mer hvis det er interesse, jeg anbefaler å velge en annen leverandør.
Foam System q(;^
p.
Foam System q(;^
Hei igjen alle byggere, vi har nå blitt lovet erstatning for alle ekstra kostnader vi har hatt. Alt ser ut til å ordne seg og vi blir fornøyde med dette, nå kan vi anbefale Foam System, huset blir virkelig bra.d^_^bKalleByggare skrev:
Klikk her for å svare