Materialet er 25*25 2 mm gods. Liten vekt. Men veldig solid!! Fleks på null!!

Mange timer i stansemaskin og fresemaskin ble det!!! Har alt lagret på dxf.er

Fikk skikkelig fornøyde barn

• Liker
anniqua og 1 annen
  • Laddar…
kanonflott. Angående sovloft.se så er det noe sykt lekkert med ubehandlet furu... alvorlig altså man kanskje har blitt skadet men jeg liker det virkelig.

• Liker
Alexander Kraft
  • Laddar…
->Alexander Kraft
Supersnygge senger! Blir dog fundersam over de utstikkende pinnene på siden av fallbeskyttelsene. Det kanskje bare er bildene som forvirrer, men jeg synes ellers at de ser litt for lange ut – altså at det kan være risiko for at barna setter fast klærne eller lignende hvis de klatrer ned litt uforsiktig. Det har skjedd tragiske ulykker på den måten :-( Om det nå er så virker det i alle fall å være enkelt å ordne ved å sette på ekstra "holdere" ytterst i hver ende :-)

Hemnetsurfet litt i går og så en koselig leilighet med hemseseng, men det er nok høyere under taket enn i leiligheten deres:
Loftseng i moderne leilighet med hvit stige, sofa og TV under. Høyt tak med en minimalistisk stil. Perfekt utnyttet romplass.

Er enig med dem som påpeker at 120 cm høres litt smalt ut for 2 personer. Jeg ville heller satset på en god sovesofa som man reder opp når man har besøk.

Når det gjelder høyden må man ikke kunne sitte helt oppreist, men det er bra om også en høy person i hvert fall bare trenger bøye nakken litt. Sett deg under skrivebordet og prøv deg frem.

Link til leiligheten, men annonsen vil vel forsvinne snart:
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-klara-karlstads-kommun-vaxnasgatan-1-10660935

Legg merke til den "ødelagte gangen". Gjør man så i et hus bygget 1920?

Sist redigert:
Modig skrev:
->Alexander Kraft
Supersnygge senger! Blir dog undrende over de utstikkende pinnene på siden av fallbeskyttelsen. Det kanskje bare er bildene som forviller, men jeg synes ellers at de ser litt for lange ut – altså at det kan være risiko for at barna henger seg fast med klær eller lignende om de klatrer ned litt uforsiktig. Det har skjedd tragiske ulykker på den måten :-( Om det nå er så virker det i alle fall å være enkelt å ordne ved å sette på ekstra "holdere" ytterst i hver ende :-)
Jeg forstår hva du mener!! I dette tilfellet syntes jeg det så penere ut. Enn å ha holderne ytterst. De brukte sengene flittig!! Også om dagene, med sine venner osv som også de klatrer. Men har ikke vært noen tendens til at noe henger seg fast. Dels er de vel avrundet, men så er fargen veldig glatt. Det hjelper sikkert også.

Enig i at det er stilig :-) Jeg ville ikke hatt nerver til å ha det slik likevel. Husker, som du beskriver, at det var et voldsomt klatring i køyesenger da jeg var barn :-D Ville bare nevne risikoen, men du er jo allerede klar over den da.

• Liker
Alexander Kraft
  • Laddar…
Jeg har bygget noen loftsenger 200x180. Rammen kan gjøres trygt med 2x4, dvs. den bygger 95 mm i høyden. På innsiden skrudde jeg lister 22x45 som bar opp selve madrassrammen eller lignende.
Å skru en 45x95-regel i en betongvegg er veldig enkelt med f.eks. nylonplugg (kjøp merkevare) og store treskruer.
En sånn loft holder for alle leker.
Et nybygg innviet vi med 10 pers og en kasse øl på loftet for en filmkveld.

• Liker
anniqua
  • Laddar…
nikasp nikasp skrev:
Jeg stjal designen fra en hemseng i en møbelbutikk og tilpasset den for min første lille lgh i Stockholm. Den ble kjempebra med et hjørne som hang fra taket og integrerte konsoller for et skrivebord. Solgte den leiligheten i 2005, men skal se om jeg kan finne et bilde. På den tiden hadde man jo knapt internett. Jeg synes at hengende hjørne var kanon så ingen ben sto ute i rommet. Luftig og stilig. Jeg hadde ca 95 cm mellom oversiden på madrassen til taket så man ikke risikerer å slå hodet i taket når man setter seg opp.

Jeg bodde i et 100 år gammelt hus og brukte to grove franskskruer. Satt som fjell. Vi prøvde å være to personer som hang i det benet og det gikk kjempebra. Falt aldri ned under mine tre år der og solgte videre sengen med leiligheten.

Akkurat denne varianten var det, men jeg hadde ben i hjørnet og skrivebordet fritt hengende (90 grader mot bildens skrivebord). Jeg brukte samme design og i svart pulverlakk hos en bedrift som laget styrketreningsutstyr.

[bilde]
Hvor kan man få tak i feste til en hengende seng?

nikasp
MarieBergkvist MarieBergkvist skrev:
Hvor kan man takfeste til en hengende seng?
Jeg lot jo produsere på mekanisk verksted etter egen tegning så det var en festplate med to hull integrert/sveiset i benet som feste mot tak.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.