Jeg skulle trenge tips om hvordan jeg kan bygge denne limtregavlen med en god fremgangsmåte. Den består av 2 stk limtresøyler på hver side, 115x115. Deretter er det 2 stk store 115x270 limtre med 30 graders helling. Deretter en lang horisontal og en loddrett i midten. Alt skal settes sammen med store spesialbeslag og bolter. På hver side skal først 12 mm k-kryssfiner skrus på. Planlagte plater vises i ulike farger på venstre side og deres plassering. Det samme blir det på høyre side. Jeg vurderer å bygge alt liggende og deretter reise opp hele veggen i ett stykke. Må da legge alt på bukker for å komme til å skru nedenfra og deretter platene ovenfra. K-kryssfineren må på først, for deretter skal de lange beslagene komme utenpå og feste sammen de ulike delene.

Hvordan ville dere gjort det?

• Byggetegning av limträgavel med målinger, to limträpelare på hver side, vinklede bjelker, og fargede planlagte plywoodplater på venstre side.
Hvorfor får ikke den horisontale gå helt ut til hammarbandet?
Skal veggen bli 944 mm tykk?

Virker som en litt rotete konstruksjon.
Har du regnet ut om 115 x 270 er nok som høyt ben?

Har du vurdert en vanlig W-takstol, får veldig høy bærende evne takket være fagverks-effekten.

Protte

3D-tegning av en trekonstruksjon med A-formet tak og åpninger for stor skyvedør og trekantede vinduer.
prototypen prototypen skrev:
Hvorfor får ikke den horisontale gå helt ut til hammarbandet?
Skal veggen bli 944 mm tykk?

Virker litt rotete konstruksjon.
Har du regnet ut om 115 x 270 er nok som høyben?

Har du vurdert en vanlig W-takstol, får veldig høy bæreevne takket være fackverks-verkan.

Protte
Vi har en konstruktør som har regnet på dette. Veggen er ikke 944mm tykk, det er bredden. Med den skrudde k-plywooden blir hver veggside veldig stabil og lik en eneste stor pelare. En stor skyvedør skal være i midten og over to trekantede vinduer.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.