Jeg skulle trenge tips om hvordan jeg kan bygge denne limtregavlen med en god fremgangsmåte. Den består av 2 stk limtresøyler på hver side, 115x115. Deretter er det 2 stk store 115x270 limtre med 30 graders helling. Deretter en lang horisontal og en loddrett i midten. Alt skal settes sammen med store spesialbeslag og bolter. På hver side skal først 12 mm k-kryssfiner skrus på. Planlagte plater vises i ulike farger på venstre side og deres plassering. Det samme blir det på høyre side. Jeg vurderer å bygge alt liggende og deretter reise opp hele veggen i ett stykke. Må da legge alt på bukker for å komme til å skru nedenfra og deretter platene ovenfra. K-kryssfineren må på først, for deretter skal de lange beslagene komme utenpå og feste sammen de ulike delene.
Hvordan ville dere gjort det?
Hvordan ville dere gjort det?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 innlegg
Hvorfor får ikke den horisontale gå helt ut til hammarbandet?
Skal veggen bli 944 mm tykk?
Virker som en litt rotete konstruksjon.
Har du regnet ut om 115 x 270 er nok som høyt ben?
Har du vurdert en vanlig W-takstol, får veldig høy bærende evne takket være fagverks-effekten.
Protte
Skal veggen bli 944 mm tykk?
Virker som en litt rotete konstruksjon.
Har du regnet ut om 115 x 270 er nok som høyt ben?
Har du vurdert en vanlig W-takstol, får veldig høy bærende evne takket være fagverks-effekten.
Protte

Vi har en konstruktør som har regnet på dette. Veggen er ikke 944mm tykk, det er bredden. Med den skrudde k-plywooden blir hver veggside veldig stabil og lik en eneste stor pelare. En stor skyvedør skal være i midten og over to trekantede vinduer.prototypen skrev:
Klikk her for å svare