Låner også tråden litt.

Har revet ut alle gulv i første etasje på skråningshuset da det luktet av isolasjonen. Alt er tørt og fint bortsett fra de gamle fjernede spikerlektene som var trykket ned i platen.

Veggene er isolert med en luftspalte mot betongen og har stått slik i 55 år uten fukt eller noe mugg på lektene som er synlige i det minste. Har laget et par hull i gipsen på innsiden og isolasjonen er fin samt også masonittplaten som holder isolasjonen fra betongveggen. Betongen er ventilert originalt med vp rør ca 1 m mellomrom øverst på veggen utvendig.

Nå skal de snart montere nivellgulv samt bytte impregnert syll på innervegger så spørsmålet er om det er verdt å bygge om ytterveggene mot betongen eller bare la det være da det åpenbart har fungert i 55 år.

Ellers skal jeg rive alle de veggene og lekte opp med plater og skippe isolasjon. Da blir det kaldt før jeg drenerer og isolerer med type isodrän i fremtiden.

Hva hadde dere gjort? Betonggulv med fjernede spikergulv i et sutterrenghus under renovering, synlige kabler og isolasjon langs veggene.

• Riveprosjekt i kjeller med gulv fjernet, gamle spikregler i plastposer, blå søppelsekk, uferdige vegger, sollys gjennom døråpning.
  • Rivningsarbeid i stue med avslørte gulv og veggstruktur, muringsrester, en blå søppelsekk og en grønn hammer på gulvet.
  • Nærbilde av et hjørne av et rom med betonggulv og delvis revet vegg, synlig isolasjonsmateriale og trebiter spredt over gulvet.
Denne lå opptrykt mellom innervegg og betongen i luftspalten og har ligget der siden 70-tallet

• En gammel pakke med fuktsperremateriale fra 70-tallet funnet mellom innervegg og betong; tekst på pakken delvis synlig: "GUMMI" og "Villadicht JV".
  • Liker
Kris1
  • Laddar…
P Perham skrev:
Låner også tråden litt.

Har revet ut alle gulv i underetasjen på et sokkelhus da det luktet fra isolasjonen. Alt er tørt og fint bortsett fra de gamle fjernede spikrene som var trykket ned i platen.

Veggene er isolert med en luftspalte mot betongen og har stått slik i 55 år uten noen fukt eller mugg på trebjelkene som er synlige i det minste. Tatt opp et par hull i gipsen på innsiden og isolasjonen er fin samt også masonittplaten som holder borte isolasjon fra betongveggen. Betongen er luftet originalt med vp rør ca 1 m mellomrom øverst på veggen utenfra.

Nå skal de snart montere nivellgulv samt bytte impregnert bunnsvill på innervegger så spørsmålet er om det er verdt å bygge om ytterveggene mot betongen eller bare la det være da det åpenbart har fungert i 55 år.

Ellers skal jeg rive alle de veggene og bjelke opp med plater og plater og droppe isolasjonen. Da blir det kaldt før jeg drenerer og isolerer med typ isodrän i fremtiden.

Hva hadde dere gjort? [bilde]
Jeg hadde latt det være om det har fungert hittil. Er vel unødvendig å bytte det som ikke er ødelagt bare fordi?

Ja litt så jeg føler. Blir vanskeligere å bytte vegger etter at gulvene er installert dog. Men kjører nok videre på veggene så får man skjære opp en gang fremover og kontrollere.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.