Har en 4m bred rullegardin som jeg tenkte å gjemme ovenfor vinduet så den ikke synes. Har tenkt frem og tilbake på hvordan jeg skal løse det på beste måte, hva sier forumet om denne løsningen? Det er en elektrisk 240v motorstyrt gardin, trenger man å regne med å kunne komme til den innimellom?

• Diagram av montering for skjult rullgardin, viser plassering over vindu med detaljer om elektrisk 240v motor og konstruksjon av tre og gips.
N NoOne2k skrev:
Har en 4m bred rullegardin som jeg tenkte å gjemme ovenfor vinduet så den ikke synes. Har fundert fram og tilbake på hvordan jeg skal løse det på beste måte, hva sier forumet om denne løsningen? Det er en elektrisk 240v motorstyrt gardin, trenger man å regne med å kunne komme til den av og til?
Skal 'boksen' du skal gjemme rullegardinen festes i taket? Det føles som om det skulle bli en ganske klumpete sak, men jeg vet jo ikke hvordan det ser ut i rommet ellers. Jeg har en idé, jeg skal se om jeg får til en enkel skisse.

M MetteKson skrev:
Skal 'boksen' du skal gjemme rullegardinen festes i taket? Det føles som om det ville bli en ganske klumpete sak, men jeg vet jo ikke hvordan det ser ut i rommet ellers. Jeg har en idé, jeg skal se om jeg kan få til en enkel skisse.
Den kommer i så fall bli innfelt i veggen over vinduet og ligge skjult i veggen

N NoOne2k skrev:
Den kommer isf bli innfelt i veggen ovenfor vinduet og ligge skjult i veggen
Aha, det forsto jeg ikke.

A
N NoOne2k skrev:
Har en 4m bred rullegardin som jeg tenkte å gjemme over vinduet så den ikke synes. Har fundert frem og tilbake på hvordan jeg skal løse det på best mulig måte, hva sier forumet om denne løsningen? Det er en elektrisk 240v motorstyrt gardin, må man regne med å kunne komme til den iblant?
Hei, hvordan gikk det med deg? Vurderer en lignende løsning over mine terrassedører som av en eller annen grunn åpnes innover.

Det gikk helt utmerket. Gjorde som tegningen i første innlegget, det ble stabilt og bra, ulempen er at den dagen den trenger å byttes må man finne frem skruehodene og male om hele veggen når man skal ta ned motoren.

Det finnes fordeler og ulemper med alt. Dessverre har jeg flyttet fra huset, men jeg trenger ikke bekymre meg om hvordan jeg skal løse eventuelle problemer den dagen de oppstår.

I dag fem år senere fungerer den daglig. Installasjonen ble usynlig.

I tillegg valgte jeg å felle inn spotter i den horisontale dekklisten som er 100mm bred.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.