Som overskriften avslører skal jeg bygge et inngjerding for disse dyrene...
Tenkte jeg skulle høre hva dere tror om å bygge med 45*45 lekter, blir det for svakt?
Tenkte deretter å ha hønsenetting rundt alt, men lurte på om kaninen kan komme seg ut da, eller verre, om hunden kan komme seg inn?

Hva tror dere?

Hemmakatten
Kaniner trenger vel ikke så mye for å holde seg på plass. Det er mye verre "the other way around", dvs. å holde revene ute fra kaninene. Rever har en utrolig evne til å komme seg inn. Gjerder bør graves ned i bakken flere desimeter for å holde disse luringene borte.

jo men jeg tror ikke de springer inn frivillig på en tomt med 4 jakthunder...

spørsmålet er jo bare hvordan man gjør det så bra som mulig... hønsenettingen er 90cm bred... om man da skal feste for hver 90. centimeter eller gå for hver 2. meter og forsøke å feste nettingene i hverandre med type ståltråd...?

målene for innhegningen skal være 5x7 meter og 2 meter høyt... da burde det jo bli enklest å ha nettingen fra gulv til tak...

eller noen som har gjort dette før eller bare generelt har litt tips?

skulle vaklene klare å komme seg ut av det??
det tror jeg knapt...var å kikket på et innhengning i uka å de hadde hønsenetting for sine vaktler...

T
Nei, jeg tenkte på kaninene og den mindre varianten av dem som pleier å bli om det er noen store kaniner i buret samtidig..... :D

ja ha! ha ha, nei ingen gjøkebo skal det bli ;D ...det er to hunner...

Hemmakatten
swecul skrev:
...det er to hunner...
Ja, det trodde noen bekjente av oss også at de hadde.... ::) Og siden barna allerede hadde festet seg så mye ved kaninene ble det dyre besøk til veterinæren for å kastrere hannen. Det rakk til tross for det å bli et antall kull før alt var klart. ;)

For å gå tilbake til ditt opprinnelige spørsmål så synes jeg du skal sette regler/stolper med 90 cm avstand. Det blir absolutt enklest og penest. 45x45 høres litt skrøpelig ut, er du sikker på at det ikke kommer til å være vinglete med 2 meter høye slike? Noen skrå tverrslag mellom stolpene kan kanskje stabilisere det hele.

Hvordan hadde du tenkt å feste stolpene i bakken? Er dette inngjerdingen midlertidig over sommeren, eller mer permanent? Det har jo også en viss betydning for byggeteknikken.

så, nå er nesten bygget klart, det ble 45x45 virke med 1,5 m mellom stolpene og det ER stabilt.... fungerer kjempebra, har en liggende regel som de andre står på...
tidsnok kommer den vel til å råtne men....den dagen ....den sorgen...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.