Skal dele opp stuen til et større og et litt mindre rom da den minste i familien trenger et eget rom å sove i. Men siden dette rommet bare vil være midlertidig i kanskje 1-2 år til vi har ordnet rom i kjelleren, og vi nettopp har lagt inn et nytt og dyrt gulv, vil jeg ikke forankre veggen i gulvet.

Bredden på veggen er 420cm og takhøyden 250cm.

Er det bare å legge en regel mot gulvet med beskyttelsespapir under, og så går det ned stående regler som jeg sager veldig stramt og presser inn mellom den regelen som sitter i taket og den som ligger løs på gulvet, og deretter forankrer jeg de stående reglene oppe og nede. Eller vil veggen bevege seg lett på denne måten.

Det vil altså forankres regler på begge sider samt i taket, kun den liggende på gulvet som ikke vil forankres.

• Liker
Scsi
  • Laddar…
Det går bra å bruke stålregler i taket og mot gulvet med sylltetting i gummi som beskyttelse, så litt overlengde på reglene imellom, så slipper du skruehull etterpå.

• Liker
Scsi
  • Laddar…
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Det går bra å bruke stålregler i taket og mot gulvet med syltetetting i gummi som beskyttelse, deretter litt overlengde på reglene imellom, så slipper du skruehull etterpå
Dvs at man bare tvinger/presser inn de stående reglene på plass?

Ja

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.