zarkov zarkov skrev:
80 mm burde rekke, du skal jo gjennom 45 mm tre, 13 mm gips og kanskje 5 mm gjenge = 63 mm.

Essve har for øvrig M5x100 også: Bauhaus

Trenger du enda lengre kan du ta gjengestang med riktig diameter og kappe med baufil til riktig lengde, så skrur du på en mutter i den frie enden.
Takk.
Spiller det stor rolle om man bruker M4 eller M5 hva anbefales?
Kommer til å måtte forbore treverket med ca 4-5mm bor, trenger man noen skive til skruen mot treverket?

Takk på forhånd

K Kimpaann skrev:
Aldri og aldri, på det det korte stykket vegg du skal ha så oppstår ikke behovet. Om ikke familien har tenkt å montere en trampoline på veggen for å kaste seg mot.

Gjør det ikke vanskeligere enn det er for en dag kan hende veggen skal rives også. Eksisterende vegg er egentlig et veldig lite problem når du fester en over og underligger i tak og gulv, veggen blir selvbærende og jeg antar at du ikke har tenkt å ha noen større laster på veggen slik som kjøkkenskap osv.

Forboret, mollyplugg i riktig dimensjon, skru fast og klar
Takk for svaret.
Den ene siden av veggen blir bak sengegavel for et rom.
Den andre siden av rommet kanskje vil ha en liten TV hengende i fremtiden.
Men ellers er det ikke så tunge ting som kommer til å henge.

E evoline skrev:
Takk.
Spiller det stor rolle om man bruker M4 eller M5 hva anbefales?
Kommer til å måtte forbore trelekteren med ca 4-5mm bor, trenger man en skive til skruen mot trelekteren?

Takk på forhånd
Skruediameteren vil ikke spille noen rolle i ditt tilfelle, det er så liten belastning. Skive under skruehodet er imidlertid å anbefale.

• Liker
Kardan79
  • Laddar…
zarkov zarkov skrev:
Skruvdiameteren vil ikke spille noen rolle i ditt tilfelle, det er så liten belastning. Skive under skruen er imidlertid å anbefale.
Takk.
Holder det med 8 stk oppe i taket når reglen er 320 cm, blir ca 45 cm mellom hver skrue?

Og til reglene på veggen 6 stk, med 240 cm takhøyde.

Er det for mange eller for få?

Takk på forhånd

Sist redigert:
Det holder godt, jeg tror jeg hadde 4, muligens 5 skruer på 3 m da jeg satte opp mine skyvedører (3 i veggene).

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.