Blir det sannsynligvis stivt nok?
Skal bygge to innervegger i en garasje. Det er for å kunne bruke 93 mm karm og kunne feste foringen plant mot karmen. Da bygger vegg inkl. osb og gips ca. 95 mm.

Når jeg først er i gang - hvordan fester jeg gulvregelen i betongen?
Jeg har gulvvarme i betongen. Jeg tenkte å feste med lim, men må jeg legge plast imellom?
Da trenger jeg å lime plasten mot betongen og regelen mot plasten.
Eller kan jeg feste regelen direkte mot betongen?

45*45 er tilstrekkelig for en vanlig innervegg. Hvor dypt gulvvarmen ligger, avhenger av om du kan bore grunt hvis slangen ligger et stykke ned.

Den burde ligge rundt 5 cm ned - jeg najade den på armeringsjernet som jeg la på 50 mm distanser

Da kan du bore 3 cm det er nok om du fester med reglene etterpå.

• Liker
Robinilso
  • Laddar…
Bruk plateutlegg med skum/plast under i stedet for trelist mot gulv/tak. Så kan du sette trelister imellom.
Korte spikerplugg eller boltepistol for å feste utleggene.

Ok, men føler meg litt tvilende - det ville ikke vært morsomt å lage hull i en slang;)

Hvordan skulle jeg gå frem med liming?

Det funker å lime en vanlig trestender med f.eks. PL400 eller lignende direkte på betongen...best er det om det er malt eller primet før...

Jeg ville som xibeca sier bruke plåtutlägg, bore og feste disse med 5x20 spikplugg i metall. Borstopp eller tape på boret så jeg ikke treffer slangene.
Ved usikkerhet ville jeg leie en Wallscanner type Bosch D-Dect for å finne slangene og deretter bore eventuelt dypere med lengre spikplugg.

Ok, takk for tipsene ;)

Med metallregel med skum under er det spørsmålet om det trengs så mye mer hvis man har presspasning mot taket.

Protte

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.