Skal reise innervegger til et garderobeskap.

Har tenkt å bruke OSB-plater for enkelt å kunne sette opp kroker, lamper og lignende uten å måtte bruke gipsplugg. Utenpå blir det 6mm gips. Tenkt å stender cc450.
Skal gipsen settes forskjøvet mot OSB-platene i stenderne, dvs om lott?

Holder det med 45*45 stendere? Hvor stor blir forskjellen med 45*70?

Har lest at OSB-platene og gips-platene skal settes med 5-10mm fra tak og gulv. Stemmer dette? Og hvorfor?

Ola78
Ja, du skal ha skjøtene forskjøvet, og du bør bruke 45*70 lekter, 45*45 blir for svakt, de risikerer å bli ustabile. At du setter 5-10 mm fra gulv og tak har å gjøre med at treplatene og gulvet trenger plass til å kunne bevege seg avhengig av luftfuktigheten.

Ola78
Du kan gå inn på noen av produsentene av gips eller isolasjon, de pleier å ha gode beskrivelser på hvordan man bygger innervegger.

Må med renoveringsgips ikke sitte overlappende

25mm

for å frigjøre mot tak og gulv både for bevegelse og for evt. fremtidig renovering.

Veggen som bygges møter en annen vegg. Bør jeg ha en glipe mellom gipsen og den andre veggen der også, akkurat som mot gulv og tak?

Hva bør jeg bruke for å dekke den glipen? Latex?

Jeg skulle ha latt en liten glippe for OSB men satte gipsen direkte mot.

Mvh

/PC

Vil du spare plass kan du bruke 45x70 regler som du vrir 90 grader. Dette gjør også at du får mer plass til skruerader. Dessuten stabilt og bra.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.