P
Hei! Har en plagsom rørklump og synlige elkabler som jeg vil skjule. De har ulik høyde, og man vil ikke at det skal se rart ut. Har hittil alternativene å lage en ramme med spredt og gipse eller legge nedhengte tak bare der rør og kabler er.

Jeg vurderte å legge inn 2 inspeksjonsluker. Hvordan ville dere gjort det? Noe annet materiale? Bilder?
Rør og kabler synlige i taket av et middels stort rom, med fokus på en kompleks rørkonfigurasjon i et hjørne.

Rørinstallasjon og elektriske kabler i taket i en kjeller, over en døråpning. Radiator i bakgrunnen.

Synes det ser ut til å være litt unødvendig mye rør, kanskje en panne sto der eller noe, kanskje det går an å redusere litt, kablene går jo an å klamre litt penere langs veggen.

P
Stemmer bra, gamle pelletspanna har stått der. Alle rørleggere som har vært og sett på det har sagt at det ikke går an å gjøre det så mye bedre. Når det gjelder kablene så er de for korte til å trekkes til kanten, å skjøte vil man jo ikke og å legge nye koster altfor mye.

• Liker
DanielaErikssonen
  • Laddar…
Regle og gipse blir jo klart billigst om du gjør jobben selv. Gjetter at kontortak er ganske dyrt uansett å kjøpe nytt. Kanskje hvis du får tak i brukt.

Ved rørknuten blir det vel best å bygge et skap helt ned til gulvet og bruke de nedre delene til oppbevaring. Det ville blitt rart å bare ha en boks som stikker ned fra taket med et rom under som ikke kan brukes til noe fornuftig.

• Liker
Andreas_kalmar
  • Laddar…
P
Jeg har valgt å regla opp. So far so good. Regeln som henger fritt er som støtte skal kappes senere :p
Veggramme av tre blir bygd rundt kobberrør i et rom med hvite vegger og tak. Én rammedel henger fritt.

45x45 lekter? Hvordan ble resultatet?

• Liker
Andrk
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.