Hei jeg går i tanker på å lage en innebygd hylle der jeg kan plassere bøker, platespiller og annet i veggen min. "Nischen" skal i så fall være under et mindre tak som hører til huset. (Se bilde)

Vet noen hva dette kalles for inspirasjon, og kan det være nødvendig med noen form for forsterkning? Andre tips ønskes også

• Skisse på rutepapir av en innebygd hylle med skråtak, viser rektangulær nisje under et mindre tak, merket med "Tegel Tak".
Du vil lage hull i en støttestolpevegg og sette opp hyller?
Hadde nok også kalt det for nisje, klart det går, unngå delene der støttestolpene står (en ved hver takstol) kommer du inn bak veggen?
Hvor gammelt er huset?
Du vil jo holde dampsperren intakt og isolere, så klar fordel om man kommer inn og kan jobbe fra riktig side. Men det er et forferdelig arbeid, trangt og jævlig.

BirgitS
@Mikael_L
Gjorde du ikke en sånn type nisje i noen tråd?

S Svanteman skrev:
Du vil lage hull i en støttestrukturvegg og sette opp hyller?
Hadde nok også kalt det for nisje, klart det går, unngå delene der støttebjelkene står (en ved hver takstol), kommer du inn bak veggen?
Hvor gammelt er huset?
Du vil jo holde dampsperren intakt og isolere, så det er klart en fordel om man kommer inn og kan jobbe fra riktig side. Men det er et forferdelig arbeid, trangt og jævlig.
Om det finnes dampsperre er vel den snarere på takets side og ikke veggens vel? Det er et rekkehus bygget i 1984.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.