Hei!

Vi har tenkt å bygge en vegg som ikke går helt opp til taket for å matche den lille veggen som allerede finnes. Denne veggen skal da stå ut fra en yttervegg og være ca. 2,20 m lang og 1,80 m høy. Tanken er å henge en stor flatskjerm på den ene siden samt skjule ledninger i veggen. Det er parkettgulv i et nybygd hus.

Er det noen her som kan fortelle hvordan man skal gå frem for å bygge denne veggen og hvilket materiale vi bør bruke for at den skal bli stødig. Jeg har vært med på mange renoveringer og både jeg og min samboer er ganske hendige, men vi ville gjerne ha litt veiledning i denne saken.

Takk for svar.

Mvh
Sofia

Eller kjør 45x70 trelekter, med kryssfinér på siden der flatskjermen skal sitte, og f.eks spon/OSB eller kryssfinér om man vil på den andre siden, og lim alle platene, deretter skru gips på som vanlig uten lim, limet hjelper til en hel del. Problemet man får er at veggen ikke vil festes i taket, så en smart løsning ville vært å fra svillen og mot øvre lekt dra noe type stålbånd på hver side av veggen, slik at når veggen svikter, så tar nederste punktet imot og stabiliserer opp veggen litt, dette gjøres før man har satt opp noen plater. Bygger man veggen på denne måten vil den garantert bli stabil.

Glemte å legge til mot parkettgulvet, da man kanskje helst ikke vil skade det så mye, og heller ikke kan skru i det, da det skal ligge flytende, så lurer jeg på om det ikke vil funke med en bra dobbeltsidig tape.

Lykke til!

Sist redigert:
Kjøp en tv som ikke veier så mye.

Takk! Vi kan skade parketten for vi tenker at vi ikke kommer til å ta ned veggen og vil neste gjøre det så får de fikse gulvet selv :) For at den skal bli så stabil som mulig.

Er det noen som har en idé om hva kostnaden kan bli for dette? dels materiale og deretter hvis man skulle ta inn en håndverker, hva kan man måtte betale da?

Jeg hadde kjørt stamme av 45x70 tre og latt den ytterste reglen gå opp til tak og festet den via en dubb. Stabilere kan det ikke bli.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.