Hei!

Skal bygge opp nytt gulv på badet og det vil bli for komplisert å lage en god helling hvis jeg tar hele gulvet på en gang (ca 400kg avrettingsmasse trenger jeg) og vurderer derfor å gjøre det i to omganger: først avrette slik at det blir helt plant opp til laveste punktet for hellingen, dvs høyden på sluket. Deretter prime en gang til og legge et lag for selve hellingen. Bruker Deitermanns produkter og ifølge dem skal man blande med litt mindre vann for å få tregere avrettingsmasse når man bygger helling - flyteverdi 110-120, hvordan måler man denne verdien?? Noen tips om alt dette?

Milkshaken
Ja, jeg har et veldig bra tips om du skal avrette med flytsparkel..... Kle inn gulvsluket i plast, altså så det blir en kurv nedover......, Avrett så på vanlig måte. Start umiddelbart deretter med at du tømmer ut det som finnes i sluket, for eksempel med en plastskje og et langt skaft...... Kontroller deretter etter en halvtime-en time at alt gått bra.... fjern også plasten som du hadde i sluket....

Fortsett å tømme, da vil du se at det blir et fall av det som renner ned i sluket.... Det blir liksom tynnere og tynnere rundt sluket, og du bestemmer da selv hvor stort fall du vil ha.......

Aller best resultat blir det om du har en tykkelse mer enn 20 mm.......

Husk å bruke det du tømmer ut av sluket, i første rekke for å fylle ut ujevnheter i resten av gulvet, for det vil det bli....
Hvis ikke er det bare å kaste det...

merk nå at dette er med litt våtere blanding.. altså ikke tørt som dietmars.....

Milkshaken: Er det en metode som du har brukt mye?

Vagabondo: Har du utført jobben din ennå, hvordan gjorde du det og hvordan ble det?

Jeg sitter i omtrent samme situasjon, men litt mindre sparkel, ca 300 kg

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.