Hvordan skal jeg gå frem og hvilket materiale skal jeg bruke? Åpningene for vinduer er 60x60 cm. Minst ett vindu skal kunne åpnes.

Jocke

Nja litt vel dyrt. Nesten 2000kr for noen vinduer.

Jocke

Er det lekestua så bør du nok satse på plexiglass.

Bygg en karm av f.eks. 21x69 høvlet (skru og lim i hjørnene), og deretter en anleggsliste av 8x21. Til selve vindusrammen kan du f.eks. bruke 21x44. Felles inn "halvt i halvt" i hjørnene og lim. Så er det bare å frese en fals for plexiglasset og sette det med syntetisk kitt. Skru på noen enkle hengsler og mal hele greia.

Det er en god idé å høvle undersiden av karmen litt skjevt før du skrur den sammen. Da renner eventuelt regnvann ut.

Jeg hadde noen gamle vinduer til overs som jeg brukte. Tok bare den ytre rammen og kappet dem ned til riktig størrelse. Fikk jo med dette både hengsler og metall-vinkler i hjørnene. Glassene kappet jeg så ned så de passet. Se på Blocket, tror du kan få tak i et vindu for under 500:-

Kjøp ferdige vinduer på www.blocket.se du kan ikke bygge vinduer billigere enn du kan finne brukte vinduer for der. Da får du dessuten glassede ekte vinduer.

Jeg har enda ikke gjort noen vinduer. ;) Hva skal jeg kjøre med, plexi eller vanlig glass?

Plexi eller sikkerhetsglass.... Ikke moro hvis ungene skader seg...

Plexiglass er jo svindyrt. Finnes det noe billigere alternativ?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.