Men den "innersta" døren må du feste i gulv eller tak? Blir jo litt mer kronglete å ta seg inn da. Åpner man bare en dør blir 50 cm litt smalt (i hvert fall med min kroppsbygning )
Tenkte å feste hengslene på selve rammen og panel utenpå, vil det gå eller vil panelet på døren treffe panelet på boden i åpen stilling?
Blir jo også vanskelig å feste hengslene på selve panelet da det heller.
De er 30 cm, ifølge monteringsanvisningene er de for korte (skal være minst halve dørbredden) men jeg syntes det var penere slik
det er ingen problemer å ha panel på hengslene.
på venstre pardører ser du at jeg har dekklist på dørkanten, over spalten. Den sitter fast på døren,, og det er ingen problemer å åpne døren
Nei, akkurat lokklekten kommer jo et stykke inn på døren så den er jo ikke i veien, og ellers ligger jo hengslene dine utenpå panelet, men hvis man har all panel utenpå hengslene kommer det ikke ta i hverandre ifølge bildet da når dørene åpnes?
Kanskje man må gire de delene 45 grader?
Edit:
Tar litt tid å synke inn, men nå skjønner jeg hva du mener, da skal det nok ikke være noe problem
Jeg har ikke satt dine tettelekter overalt ennå, for da ville lageret være ferdig, men du ser at det er 4 dører totalt?
Dobbeltdørene til venstre har tettelekter over dørsprekken og det fungerer utmerket.
Man kan velge hvor man skrur fast festet i dørkarmen. Det blir rotasjonspunktet, og jo lenger det er fra døren desto mindre vil kantene berøre hverandre.
Men ditt problem blir snarere å montere festet på karmen slik at panel på døren ligger i nivå med panel på veggene. For festet skal jo også monteres under panelet, men da blir det vanskelig å henge inn døren.
Dobbeltdører? Da blir belastningen mindre
[bilde][bilde]
Jeg stjeler en gammel tråd -flått
Dette ser bra ut. Vi har et gammelt hus på vår tomt 4x4 m og jeg vil lage dobbeltdører så man åpner opp til solen - skal ha det som et slags uterom. Vil ha en ganske stor åpning. Hva tror dere om å gjøre disse 1 m hver? Kan man lage noen form for isolasjon så man kanskje kan ha overnattingsgjester?
Det går, men skal dørene være isolerte så blir det helt andre krav. Mye vanskeligere å få til bra dører som ikke slår seg f.eks. Og jo større dører desto vanskeligere rent prinsipielt.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.