hei,

jeg har to rom (ca 30kvm) uten bærende vegg imellom med 3.70 i takhøyde. Jeg overveier å bygge en etasje til som overetasje/loft. Rommene er ca 2.5 meter brede.

Noen som har gjort noe lignende?
Hvordan gjøres det best? (Hvilken takhøyde i hver etasje foreslår dere?
Hva kan en omtrentlig kostnad bli?
Hvilken type trapp skal jeg velge?
Tips på håndverkere i Stockholm som er billige og gode på slikt.

Stort takk for alle råd!

/Kalle

Hei

Jeg tror ikke du skal bygge lavere enn 2.40. Selv med den takhøyden vil rommet føles trangt. Det føles litt trangt om du skal presse inn to etasjer på 3.70. Husk at gulvet mellom etasjene bygger litt også.

Du kanskje kan fikse en sovehems, men jeg vil råde deg til å glemme muligheten til et skrivebord eller annet enn å sove der oppe.

Hvorfor ikke skrivebord osv. Blir gulvet for svaiende? Jeg hadde vurdert sovehems + garderobe osv.

Takk for deres råd!

Om du skal ha 2.40 i takhøyde der nede, så blir det ikke mer enn litt over en meter der oppe. For å kunne ha skrivebord der oppe kreves det vel minst 1.50 i takhøyde om du kan akseptere å halvkrype dit, og da får du bare 3.70-1.50-0.15= 2.05m i takhøyde der nede. Men visst, kan du leve med det så...

Jeg ville synes at 2.05m der nede + at man må krype fram til skrivebordet gjør at det ikke er verdt det.

Klokt.

Kanskje skal revurdere bygget...

Bygg en køyeseng i stedet.

Soveloft.....
2400 nederste etasje, 200 mm mellometasje, 1100 soveloft med hel spilevegg eller glassfront...
"byggere"

Nå er jeg jo bare 1.70 jeg så for min del går det fint med 2 meter i tak men funder på belysning og lignende som henger ned fra takene.

Slutt å tulle nå! tom. dører er 2.10....

Du kan ikke leve sånn!

Men jeg er jo 1.93 :)

Jeg har 1.9 i tak på min overetasje. (gammelt lite hus) Og det føles veldig trangt selv om jeg kan gå rak der. Funker bra som soverom men ingenting annet.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.