Hei!

Jeg står i ferd med å bygge en kommode til vårt bad. Jeg har en vask å ta utgangspunkt i, så jeg trenger egentlig bare å bygge et skap. Vi skal levere skapet til lakkering når det er ferdig. Det jeg lurer på nå er hvilket materiale jeg skal bruke? Kan man rett og slett bruke foliert sponplate som alt i butikkene ser ut til å være bygd av? MDF er jo ikke spesielt vanntålig, men det spiller kanskje mindre rolle når det gjelder en kommode. Limtreplater er et annet alternativ jeg har sett på.

Jeg tar gjerne imot alle tips jeg kan få.
/Pierre
 
Hvorfor ikke valchromat? Vannbestandig, gjennomfarget, så du kanskje ikke engang trenger å sende inn for lakkering. Med voks eller hardvoksolje blir det supersnyggt.
 
Ah! Bra tips! Jeg visste ikke at det var vanntett, men det høres jo faktisk skikkelig bra ut. Takk!
 
Pjotski Pjotski skrev:
Ah! Bra tips! Jeg visste ikke at det var vanntålig, men det høres jo faktisk riktig bra ut. Takk!
Jeg synes at du skal unngå MDF og sponplate. Jeg har en IKEA hemnes kommod med MDF skuffefronter. Ser oppriktig talt forjævlig ut etter noen år med småbarn. I vårt tilfelle i min familie, kan noe bli vannskadet på badet så kommer det til å skje... men.. Med et mer voksent og ordentlig hushold er det kanskje annerledes.
 
Pjotski Pjotski skrev:
Hei!

Jeg står i begrep om å bygge en kommode til vårt bad. Jeg har et vaskestativ å ta utgangspunkt i, så jeg trenger egentlig bare å bygge et skap. Vi skal levere inn skapet til lakkering når det er ferdig. Det jeg funderer på nå er hvilket materiale jeg skal bruke? Kan man rett og slett bruke foliebelagt sponplate som alt i butikkene synes å være bygget av? MDF er jo ikke spesielt vanntålelig, men det spiller kanskje mindre rolle når det gjelder en kommode. Limtreplater er et annet alternativ jeg har sett på.

Jeg tar gjerne imot alle tips jeg kan få.
/Pierre
Jeg slenger inn en tanke her.. jeg vil bygge en kommode av glassblokk, 2 lave vegger parallelt og med hylle for vasken og en hylle under. Noen her som har bygget noe lignende?
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.