Hei, jeg fikk litt virke over etter husbygging og har bygget en terrassedekk på 11,5 kvm. Nå vurderer jeg å bygge en liten bod på cirka 5 kvm og lurer på om jeg kan bygge den direkte på dekket og dermed ha terrassedekket som gulv i boden..? Og om det fungerer, er det noe spesielt jeg skal tenke på i konstruksjonen?
 
M Montyhill skrev:
Hei, jeg fikk litt trevirke til overs etter husbygging og har bygget en terrasse på 11,5 kvm. Nå vurderer jeg å bygge en liten bod på cirka 5 kvm og lurer på om jeg kan bygge den direkte på terrassen og således ha terrassen som gulv i boden..? Og om det funker, er det noe spesielt jeg skal tenke på i konstruksjonen?
Hvorfor skulle det ikke funke å bruke terrassen som gulv?
Trykt svill kanskje kan være bra da jeg antar det risikerer å samle seg vann på terrassen.
 
  • Liker
Montyhill
  • Laddar…
Det fungerer, men skill bodens gulv fra altanens ordentlig ellers kommer det inn vann ved regn og snøsmelting
 
F fribygg skrev:
Det funker, men skilj bodens gulv fra terrassegulvet ordentlig ellers kommer det inn vann ved regn og snøsmelting
Hei, takk for svar. Jeg tenkte jo å bygge rammen med trykkimpregnert treverk men bruke eksisterende dekk som gulv i boden. Ditt svar leser jeg som at jeg burde legge et gulv oppå rammen i stedet. Stemmer det og hvorfor ville det være å foretrekke? Kan legge til at det er første gang jeg prøver å bygge noe...🙄
 
Skilj altangulvet og boden og dets gulv med en sprekk på minst en cm så reduserer du risikoen for at fuktigheten fra altangulvet kommer inn i boden. Det samme pleier å gjelde for folk som bygger vinterhager på eksisterende altaner, skiller de ikke gulvene ordentlig får de ofte problemer med regn og smeltevann som kommer inn.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.