Hei,
Tenkte å bygge en lignende arbeidsbenk til garasjen som denne, bare mindre i 115 cm lengde i stedet for 180 cm.
Og dybde på 60 cm i stedet for 70 cm.

Trenger man ingen stående ben som støtte i midten?

Kommer til å være av 45x70 reglar og så 12mm kryssfiner på.

(bilde fra internett)

Kommer trolig til å brukes som bord og hylle for lagring og ikke arbeidsbenk i lengden, vil jeg tro.

Takk på forhånd

• Illustrasjon av en arbeidsbenk med mål, laget av trestolper og rammer. Viser konstruksjonsdetaljer og dimensjoner: 200x80, 180x70, 61 cm.
Tror det burde gå bra. Jeg har bygget i henhold til den der, typ. Dobbelt 45x70 isåfall. Og da med en 4cm tykk eikeplate på (blocket 500kr!). Har ikke merket noe ustabilitet. Skal se om jeg finner et bilde.

Arbeidsbenk med solid 4 cm ekskive på trebent understell, verktøy henger på veggen bak i et verkstedmiljø.

Det kommer til å gå utmerket. Jeg holder på med et lignende understell til fresebord som jo belastes mer enn bare oppbevaring.
På baksiden skrur jeg en plywoodplate på beina for å øke stivheten. En diagonalstiver der ville gjøre samme jobben.
Vurder om du skal ha hjul under. Og en liten vertikal planke langs med bakkanten av platen forhindrer at småting faller ned i dypet der.

Takk for svarene.

Nei, ingen hjul på.
Blir en liten regel på bakkanten av bordene så ingenting faller bak.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.