Hei!
Har i dag panel fra gulv til tak men vil gjerne ha brystningspanel i rommet i stedet. Min plan er å sette 6mm renoveringsgips på øvre del av veggen og beholde panelet nederst. Blir det helt rart å sette en brystningslist opp og ned da øvre del av veggen bygger utover?

Rickarderiksson Rickarderiksson skrev:
Hei!
Har i dag panel fra gulv til tak men vil gjerne ha brystpanel i rommet i stedet. Min plan er å sette 6mm renoveringsgips på øvre del av veggen og beholde panelet nederst. Blir det helt merkelig å sette en brystlist opp ned da øvre del av veggen bygger utover?
Ja, det høres ut som det ville se veldig merkelig ut.

Da ville jeg heller fjernet panelet på øvre del og satt inn vanlig 13mm gips slik at vegg og panel kommer i samme høyde. Deretter en passende list som dekker skjøten.

Alternativt, om man orker, fjerne all panel, montere gips og deretter bruke panelet som brystpanel.

Sist redigert:
Rickarderiksson Rickarderiksson skrev:
Hei!
Har i dag panel fra gulv til tak men vil gjerne ha brystpanel i rommet i stedet. Min plan er å sette 6mm renoveringsgips på øvre delen av veggen og beholde panelen nede. Blir det helt merkelig å sette en brystlist opp og ned da øvre delen av veggen bygger utover?
Det kan faktisk se helt ok ut hvis du velger en kraftigere list. Alt avhenger av hvilket uttrykk du er ute etter.

Ønsker du en nettere list, er det nok bedre å fjerne den øvre delen av panelet, det burde være ganske enkelt å ta lengdene med sirkelsag. Hjørnene er selvfølgelig mer utfordrende, men en anledning til å få bruk for multiverktøy?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.