Hei!
Har i dag panel fra gulv til tak men vil gjerne ha brystningspanel i rommet i stedet. Min plan er å sette 6mm renoveringsgips på øvre del av veggen og beholde panelet nederst. Blir det helt rart å sette en brystningslist opp og ned da øvre del av veggen bygger utover?
Har i dag panel fra gulv til tak men vil gjerne ha brystningspanel i rommet i stedet. Min plan er å sette 6mm renoveringsgips på øvre del av veggen og beholde panelet nederst. Blir det helt rart å sette en brystningslist opp og ned da øvre del av veggen bygger utover?
Medlem
· Västernorrland
· 2 102 innlegg
Ja, det høres ut som det ville se veldig merkelig ut.Rickarderiksson skrev:
Da ville jeg heller fjernet panelet på øvre del og satt inn vanlig 13mm gips slik at vegg og panel kommer i samme høyde. Deretter en passende list som dekker skjøten.
Alternativt, om man orker, fjerne all panel, montere gips og deretter bruke panelet som brystpanel.
Sist redigert:
Det kan faktisk se helt ok ut hvis du velger en kraftigere list. Alt avhenger av hvilket uttrykk du er ute etter.Rickarderiksson skrev:
Ønsker du en nettere list, er det nok bedre å fjerne den øvre delen av panelet, det burde være ganske enkelt å ta lengdene med sirkelsag. Hjørnene er selvfølgelig mer utfordrende, men en anledning til å få bruk for multiverktøy?
Klikk her for å svare