Vi holder på å renovere i villaen og mangler selvfølgelig en ting. Vi trenger en brukt tak- eller gulvbjelke. Er det noen som vet hvor man kan få tak i en slik? Har sjekket litt på nettet, men jeg finner ingenting i nærheten av der vi bor, i Skåne. Er det noen som har noen idé?
 
Hei

Jeg antar at du *ikke* mener at du trenger en "ny" brukt bærende bjelke, men bare en bjelke for pynt i taket.

Slik gjorde jeg når jeg renoverte et rom hjemme. Jeg kjøpte 2 vanlige 3m stolper/lekter 70*70 mm. Så begynte jeg å banke, file, raspe, slå, skjære mm på denne slik at den fikk litt simulerte aldringsskader. Når jeg var fornøyd med utseendet, beiset jeg den med mørk lasur. Så satte jeg opp bjelkene i taket med 2 meters mellomrom. Resultatet ble kjempebra.

Håper nå at det var dette du spurte etter - ellers så får du se bort fra svaret...

/NiB
 
Om det nå er tykke bjelker du er ute etter som også jeg var så er det beste å finne en bonde med eget sagbruk. Gjerne en som har litt volum og kunnskap og har noen stammer som har ligget et par år og tørket......
Selv bestilte jeg bjelker på 250x180 mm med en lengde på 6 meter.
Så var det bare å invitere familien på middag etter løftet 3 meter opp i taket ::)
Letet nettopp etter meterprisen men det har dessverre forkommet. Jeg husker dog at "det koster å ligge på topp ;)
 
kinnhov skrev:
Har sjekket litt rundt på nettet, men jeg finner ingenting i nærheten av der vi bor, i Skåne. Er det noen som har noen idé?
Har du gått glipp av denne ????

http://www.ahusbyggatervinning.se/ ;)
 
Det var en interessant butikk, finnes det noe lignende i västerbotten tro?
 
Interessant lenke du ga oss Immobil!
Noen som vet om det finnes noe lignende selskap som driver med byggåtervinning i traktene av Sthlm-nord - Uppsala - Västerås traktene?

Har vært i Gysinge for å kjøpe litt småting med gammal karakter, typ beslag mm.......
 
Bob_the_builder
jureit skrev:
Om det gjelder at det er nettopp utseendet av en takbjelke som ønskes så.....  [lenke]
Den der tråden kommer nok aldri riktig falle i glemmeboken... :)
 
Juksdragere. Det er saker det. :P
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.