Hei, jeg lurer på om jeg kan lime fast en planke mot en betongvegg i kjelleren som vender mot et kaldt lager? Betongveggen er tørr, men kald om vinteren.
 
Ja, det er klart at du kan!
Lim for eksempel med epoksylim.

Og velkommen til Bygge Hus-forumet Anders!
 
B
Om veggen ikke har kontakt med bakken/utsiden på noen måte, så burde du ikke trenge å bruke noen fuktbarriere.
Jeg er dog ikke helt hundre, så ta det jeg sier med en klype salt.
 
A Andersalmqvist skrev:
Ok, inga fuktsperrer eller annet
Takk
 
A Andersalmqvist skrev:
Ok, inga fuktspärrar eller annat
Om du limer med epoksylim, så fungerer limet som fuktspærre.
Men hvorfor lurer du på fuktspærre?
Resten av veggen, uten planken, har vel ingen fuktspærre heller.

To korte spørsmål:
Hva skal planken fylle for funksjon?
Hvor mye vekt/tyngde skal den belastes med?
 
Det er dørkarm mot kald betongvegg. Det er varmt inne men kaldt i boden. Det er vel risiko for fuktighet når varmt møter kaldt?
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Om du limer med epoksylim, så fungerer limet som fuktsperre.
Men hvorfor lurer du på fuktsperre?
Resten av veggen, uten bordet, har vel ingen fuktsperre heller.

To korte spørsmål:
Hva skal bordet fylle for funksjon?
Hvor mye vekt/tyngde skal det belastes med?
Bordet er en salning ved dør mot kaldt lager.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.