Har en vanlig baderomsterskel som ikke rekker hele veien frem til flisgulvet inne i baderommet. Tettesjiktet er koblet til karmen og når frem til terskelen slik det er nå (men ikke tegnet på bildet). Jeg vil legge en terskellist over sprekken. (limer den fast med våtromssilikon + noen små messingstifter i terskelen, tett rundt hele listen mot gulvet.)
Spørsmålet er egentlig hvor langt utover på sidene man skal la terskellisten gå? Jeg tenker at den skal gå hele veien ut under karmen + karmfôr og la fôret slutte oppå terskellisten?
Om du laster opp et bilde av hvordan det ser ut også så tror jeg at det blir lettere å besvare spørsmålet. Men det er kanskje dette du spør om:
Slik gjorde håndverkeren hos oss.
Det er jo ingen store påkjenninger på en terskelkant så den trenger jo ikke sitte fast så mye, sammenlign med en vanlig stor terskel som sitter med 2 skruer.
Om du laster opp et bilde på hvordan det ser ut også så tror jeg at det blir lettere å besvare spørsmålet. Men det er kanskje dette du spør om:
[bilde]
Slik gjorde håndverkeren hos oss.
Det er jo ingen store påkjenninger på en terskelkant så den trenger jo ikke sitte fast så mye, sammenlign med en vanlig stor terskel som sitter med 2 skruer.
Ja - bra. Det var akkurat slik jeg tenkte, bra at også håndverkere har gjort det sånn.👍 Dør og terskel sitter langt unna (forholdsvis) fra våtsone 1, men vil bli forseglet mot gulvet og jeg vil sette kledningen med liten glipe ned mot terskellisten.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.