Hei, liten fundering angående en trapp. går det å få til en fornuftig trapp i dette hullet, eller blir det en stige av det..
Har laget en enkel skisse. Det står i dag en spiraltrapp, men den er 450mm bred, føles trang og vanskelig å bære ting i. Noen med kunnskap om trapper kan gjerne komme med forslag ideer.
Har laget en enkel skisse. Det står i dag en spiraltrapp, men den er 450mm bred, føles trang og vanskelig å bære ting i. Noen med kunnskap om trapper kan gjerne komme med forslag ideer.
Jeg er lei meg, men forstår nok ikke din tegning.ag72 skrev:
Antar at gulv til gulv er 3000mm. Er det trappeåpningens bredde som er 1170mm?
Hvor ligger denne døren i forhold til alt?
For å kunne gi et forslag på en trapp trengs mer info. F.eks. hvilken overflate kan brukes i første etasje og hvor kan trappen komme opp i andre etasje. Det ser man veldig bra på plantegningen.
Sjekk om denne skissen funker
Nå er jeg med. Tror ikke du kan fasa av hjørnet. Det burde være takstoler som ligger der som på sin side trappetårnet hviler på. Trodde først du hadde en overetasje, derav min forvirring 
For å få til en bedre trapp vil det trengs et mye større rom. En rett trapp i nåværende hull ville blitt ekstremt bratt. Ca 60 graders helling som best, og da regner man en 45 graders som en bratt trapp.
For å få til en bedre trapp vil det trengs et mye større rom. En rett trapp i nåværende hull ville blitt ekstremt bratt. Ca 60 graders helling som best, og da regner man en 45 graders som en bratt trapp.
Klikk her for å svare