2.135 lest ·
2 svar
2k lest
2 svar
Brannklassifisert overflate mellom Garasje og Gjesterommet
Hei
Håper noen som er dyktige på brannklasse kan svare på mine spørsmål.
Er det sant at man trenger å ha brannklassifisering mellom garasje og gjesterom? Se vedlagt tegning
Holder på å bygge nå. Nærmeste hus er cirka 10 meter unna.
Fra begynnelsen var det ikke tenkt å ha noe innertak i garasjedelen og da mener KA at man skulle kle inn takstolen i dobbelt gips. Nå blir det antakelig trepanel i stedet, faller gipsbiten bort da?
Håper noen som er dyktige på brannklasse kan svare på mine spørsmål.
Er det sant at man trenger å ha brannklassifisering mellom garasje og gjesterom? Se vedlagt tegning
Holder på å bygge nå. Nærmeste hus er cirka 10 meter unna.
Fra begynnelsen var det ikke tenkt å ha noe innertak i garasjedelen og da mener KA at man skulle kle inn takstolen i dobbelt gips. Nå blir det antakelig trepanel i stedet, faller gipsbiten bort da?
Huseier
· Stockholm
· 715 innlegg
Du må ha brannklassifisering vil jeg si. Sikkert minst EI30. takstolen er et annet krav men da på bæreevne. er de i tre pleier man ikke å måtte endre det.nutchuk skrev:
Hei
Håper noen som er flinke med brannklassifisering kan svare på mine funderinger.
Er det sant at man må ha brannklassifisering mellom garasje og gjesterom? Se vedlagt tegning.
Holder på å bygge akkurat nå. Nærmeste hus er cirka 10 meter unna.
Fra begynnelsen var det ikke tenkt å ha noe innertak i garasjedelen, og da mente KA at man skulle kle inn takstolen med dobbelt gips. Nå blir det antagelig trepanel i stedet, faller gipskravet bort da?
Klikk her for å svare