Hei

Håper noen som er dyktige på brannklasse kan svare på mine spørsmål.
Er det sant at man trenger å ha brannklassifisering mellom garasje og gjesterom? Se vedlagt tegning
Holder på å bygge nå. Nærmeste hus er cirka 10 meter unna.
Fra begynnelsen var det ikke tenkt å ha noe innertak i garasjedelen og da mener KA at man skulle kle inn takstolen i dobbelt gips. Nå blir det antakelig trepanel i stedet, faller gipsbiten bort da?

• Planløsning som viser garasje med to biler, et teknisk rom og et gjesterom. Angir materialer som trepanel og gips, samt isolasjonstykkelse.
BirgitS
Garasje regnes vel som økt risiko for brann så derfor skal garasje og boligarealer være forskjellige brannceller. Ansvarlig feier bør kunne fortelle hva som gjelder.

nutchuk nutchuk skrev:
Hei

Håper noen som er flinke med brannklassifisering kan svare på mine funderinger.
Er det sant at man må ha brannklassifisering mellom garasje og gjesterom? Se vedlagt tegning.
Holder på å bygge akkurat nå. Nærmeste hus er cirka 10 meter unna.
Fra begynnelsen var det ikke tenkt å ha noe innertak i garasjedelen, og da mente KA at man skulle kle inn takstolen med dobbelt gips. Nå blir det antagelig trepanel i stedet, faller gipskravet bort da?
Du må ha brannklassifisering vil jeg si. Sikkert minst EI30. takstolen er et annet krav men da på bæreevne. er de i tre pleier man ikke å måtte endre det.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.