Kaster inn en brannfakkel. Har lest mange tråder om emnet, men årene går og meninger og kunnskap endres.
Skal bygge nytt. 1,5 etasje med fullt isolert loft. Trefiber og dampbrems i vegger og tak (skråtak). Har ikke fått bjelkelagstegninger ennå, så jeg vet ikke hvor tykk isolasjon jeg har mulighet til å bruke. Trenger litt innspill om:
1. Luftspalte mellom undertak og isolasjon? Eller trefiber inntil yttertaket?
2. Takfotventilasjon eller ikke?
3. Vanlig takpapp eller diffusjonsåpen?
4. Ventilasjon i mønet? Muggstoppere?
Hvordan ville dere gjort det ut fra mine forutsetninger og valg av isolasjon/dampbrems? Hvilken kombinasjon synes dere er den sikreste?
Føles som min KA, konstruktør og snekker har litt ulike oppfatninger om hvordan man gjør på best mulig måte…😅
Skal bygge nytt. 1,5 etasje med fullt isolert loft. Trefiber og dampbrems i vegger og tak (skråtak). Har ikke fått bjelkelagstegninger ennå, så jeg vet ikke hvor tykk isolasjon jeg har mulighet til å bruke. Trenger litt innspill om:
1. Luftspalte mellom undertak og isolasjon? Eller trefiber inntil yttertaket?
2. Takfotventilasjon eller ikke?
3. Vanlig takpapp eller diffusjonsåpen?
4. Ventilasjon i mønet? Muggstoppere?
Hvordan ville dere gjort det ut fra mine forutsetninger og valg av isolasjon/dampbrems? Hvilken kombinasjon synes dere er den sikreste?
Føles som min KA, konstruktør og snekker har litt ulike oppfatninger om hvordan man gjør på best mulig måte…😅
Absolutt! Skrev med det i tilfelle noen synes at det har betydning for mine funderinger. 😊👍
Klikk her for å svare