Jeg har en dørkarm som jeg ikke helt klarer å bestemme meg for hvordan jeg skal feste.
Å spikre er litt vrient siden døren er en skyvedør, spikeren må ikke gå for langt og dessuten er det litt for mye svikt i veggen til at man vil bruke en hammer (det er ikke mulig å holde mot uten å demontere dør + dekklisten). Spikerpistol med korte spiker kan kanskje fungere, men jeg er ikke så interessert i å kjøpe enda en ting som jeg ikke har noe særlig behov for.
Så min tanke var å skru og sparkle over, men det virker vanskelig å finne små nok skruer med smalt forsenket hode. (Listene er profilerte så det blir omstendelig å sparkle større hoder pent.)
Å lime føles heller ikke som noe bra alternativ.
Å spikre er litt vrient siden døren er en skyvedør, spikeren må ikke gå for langt og dessuten er det litt for mye svikt i veggen til at man vil bruke en hammer (det er ikke mulig å holde mot uten å demontere dør + dekklisten). Spikerpistol med korte spiker kan kanskje fungere, men jeg er ikke så interessert i å kjøpe enda en ting som jeg ikke har noe særlig behov for.
Så min tanke var å skru og sparkle over, men det virker vanskelig å finne små nok skruer med smalt forsenket hode. (Listene er profilerte så det blir omstendelig å sparkle større hoder pent.)
Å lime føles heller ikke som noe bra alternativ.
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
De der skruene er litt lumske!
Om det blir feil, og man skulle ønske å skru dem ut, så er det praktisk talt umulig.
Dette på grunn av den "motgjengede" delen under hodet.
(Og ja, jeg har masse av dem i mine veggpaneler.
Men til fôr og lister bruker jeg helst dykkert)
Lim høres bra ut!
Skal prøve det i morgen på vindusfôr med No More Nails.
Whish me good luck
Om det blir feil, og man skulle ønske å skru dem ut, så er det praktisk talt umulig.
Dette på grunn av den "motgjengede" delen under hodet.
(Og ja, jeg har masse av dem i mine veggpaneler.
Men til fôr og lister bruker jeg helst dykkert)
Lim høres bra ut!
Skal prøve det i morgen på vindusfôr med No More Nails.
Whish me good luck
Medlem
· Västernorrland
· 12 037 innlegg
små klippspik kanskje? Spikret alle fôringer i pærons hus med det. Men man må jo være forsiktig på slutten for man må jo oftest drive dem inn med flatt dor om man slår dem i noen fordypning. Er man nøye så blir sluttresultatet nesten usynlig og krever ingen etterarbeid. Litt som å skyte med spikerpistol, bare manuelt.
Klikk her for å svare