Jeg har en dørkarm som jeg ikke helt klarer å bestemme meg for hvordan jeg skal feste.

Å spikre er litt vrient siden døren er en skyvedør, spikeren må ikke gå for langt og dessuten er det litt for mye svikt i veggen til at man vil bruke en hammer (det er ikke mulig å holde mot uten å demontere dør + dekklisten). Spikerpistol med korte spiker kan kanskje fungere, men jeg er ikke så interessert i å kjøpe enda en ting som jeg ikke har noe særlig behov for.

Så min tanke var å skru og sparkle over, men det virker vanskelig å finne små nok skruer med smalt forsenket hode. (Listene er profilerte så det blir omstendelig å sparkle større hoder pent.)

Å lime føles heller ikke som noe bra alternativ.

Listskrue! (jeg ville lime likevel!)

Tre listskruer med forskjellig hodedesign ligger på hvit bakgrunn.

Med vennlig hilsen, fremax

De der skruene er litt lumske!

Om det blir feil, og man skulle ønske å skru dem ut, så er det praktisk talt umulig.
Dette på grunn av den "motgjengede" delen under hodet.

(Og ja, jeg har masse av dem i mine veggpaneler.
Men til fôr og lister bruker jeg helst dykkert)

Lim høres bra ut!
Skal prøve det i morgen på vindusfôr med No More Nails.

Whish me good luck :)

• Liker
Fred vom Jupiter og 1 annen
  • Laddar…
Har satt en hel del list med no more nails, fungerer ypperlig

• Liker
KnockOnWood
  • Laddar…
S
man kan jo alltid leie eller låne maskiner

små klippspik kanskje? Spikret alle fôringer i pærons hus med det. Men man må jo være forsiktig på slutten for man må jo oftest drive dem inn med flatt dor om man slår dem i noen fordypning. Er man nøye så blir sluttresultatet nesten usynlig og krever ingen etterarbeid. Litt som å skyte med spikerpistol, bare manuelt.

Det ble plåtskruv og sparkel til slutt. Plåtskruv fordi skruen havnet over en metallkant i skyvedørskarmen. Jeg tenkte å skruve ved siden av den først, men fikk ikke riktig plass til det.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.