2.270 lest ·
2 svar
2k lest
2 svar
Bra Limtred Ek for hylleplan? Moelvens ek under all kritikk.
Hei! Knapt et avansert byggeprosjekt på gang, men jeg har kjøpt to plater i limt eik fra Moelven, kjøpt dem på K-rauta. Har fra tidligere hatt et godt inntrykk av Moelven og deres produkter. Dessverre er platene under enhver kritikk. Hull og ujevnheter, ved kvister har det løsnet og blitt hull, eikestavene har noen steder ikke ligget jevnt under produksjonen, så overflaten er ikke jevn, merker på hjørner og kanter.
Dette var det første hylleprosjektet mitt, og jeg overveier å bytte dem ut. Men mitt store problem er at jeg planlegger å kjøpe et konsollsystem for en hel bokhylle og planlegger hylleplanene i eik. Hylleplanene skal være 32 cm dype, så en form for limt eik føles nødvendig, jeg finner ikke massiv eik i de dimensjonene. Til tross for iherdig søk på internett, finner jeg ingen forhandler som føles mer seriøs.
Noen som har anbefalinger på hvor jeg kan finne eik i tykkelse ca 2 cm, 32 cm bred og lengder på mellom 160 til 220 cm?
Jeg har funnet Norrgavels hylleplaner og overveier det som siste utvei, men da begynner det å svi i lommeboken.
Å limt sammen selv er dessverre heller ikke et alternativ for øyeblikket.
Dette var det første hylleprosjektet mitt, og jeg overveier å bytte dem ut. Men mitt store problem er at jeg planlegger å kjøpe et konsollsystem for en hel bokhylle og planlegger hylleplanene i eik. Hylleplanene skal være 32 cm dype, så en form for limt eik føles nødvendig, jeg finner ikke massiv eik i de dimensjonene. Til tross for iherdig søk på internett, finner jeg ingen forhandler som føles mer seriøs.
Noen som har anbefalinger på hvor jeg kan finne eik i tykkelse ca 2 cm, 32 cm bred og lengder på mellom 160 til 220 cm?
Jeg har funnet Norrgavels hylleplaner og overveier det som siste utvei, men da begynner det å svi i lommeboken.
Å limt sammen selv er dessverre heller ikke et alternativ for øyeblikket.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 169 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48.169 innlegg
Bauhaus har 18 mm tykk eik (limtre), 30 eller 40 cm dyp og lengder opp til 250 cm. Vet ikke hvordan deres eik-plate er, men vi har tilsvarende i bjørk til hyller og det var et fåtall stygge kvistmerker etc. men da gikk det bra å plassere akkurat de hyllene med skaden nedover nederst eller med skaden opp som øverste hylle. Derimot er de helt jevne.
https://www.bauhaus.se/hyllplan-limfog-18mm-ek
https://www.bauhaus.se/hyllplan-limfog-18mm-ek
Klikk her for å svare