2.729 lest ·
20 svar
3k lest
20 svar
Bra fugeskum uten isocyanater?
Både SOUDAL Genius Gun Flexi 600ml og SOUDAL Genius Gun Comfort 600ml koster rundt 140 kr og inneholder mindre enn 1% Isocyanater. Uklart hvorfor Hornbach ikke anbefaler denne. De har godt om dem på lager og de kommer med, hva som sies å være, et bra munnstykke.
Ifølge databladet gir 561 Pure ca. 13 liter som du sier, mens 461 Top gir 7,2 liter, begge basert på 500 ml flasker. I alle fall slik jeg oppfatter det. Ja, det høres rimelig ut å bruke litt skum selv om man går for løsningen med mer mørtel.F fallskydd skrev:Jeg får det til at 500ml av 561 gir vel typ 13l? Vanskelig å tro at 461 bare gir halvparten.
Så er det ikke en bitteliten boks burde du ha margin. Men vanskelig å vite hvilken feil Hornbach har gjort med produktinformasjonen.
Selv om man fyller litt med mørtel, burde det være greit med skum i midten?
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 innlegg
Hvorfor bekymre seg over en enkelt eksponering? man får antagelig i seg mange ganger mer kollijox daglig gjennom å bare være ute og puste "frisk luft".
Ja, det er jo nettopp det som er så vanskelig å avgjøre hvor farlig noe er, på den ene siden har man folk som sprøyter fugeskum uten noen beskyttelse, også håndverkere, på den andre siden har man de som snakker om veldig helsefarlige stoffer som f.eks. isocyanater. Det er vanskelig å avgjøre hvor man skal stille seg.S Stefan1972 skrev:
Det eneste jeg egentlig vet er at jeg ikke vil få diverse problemer senere i livet hvor bedre valg nå kunne ha løst dem. Får man problemer med luften når man er 60 år gammel så er det ofte for sent å gjøre noe med det, i alle fall om det skyldes forurensninger/kjemikalier.
Jeg er den personen som først gjør en test på plastmatten som skal ut, er det asbest så lar jeg sannsynligvis noen profesjonelle rive det ut. Hvis det ikke finnes asbest så er det i alle fall P3 filter som gjelder i masken.
Men i dette tilfellet kan det være overdrevet, jeg skal få inn ca 7 liter fugeskum i et hull og jeg kan sprøyte det inn utenfra.
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 innlegg
Ja det er jo opp til enhver å vurdere en risiko. Skulle jeg tenke på den måten, så burde jeg være død allerede nå............ Jeg er bilmekaniker og har aldri brydd meg om noe. Jeg har lakket mengder med biler uten noe beskyttelse i det hele tatt, bare snyte seg etterpå. Hvor mye bensin har man ikke fått i seg gjennom årene......... avgasser og brennende understellsmasse og for ikke å snakke om sveiserøyk.............. Jeg er nok ganske overbevist om at mine gener avgjør når man dør uansett...........
Klikk her for å svare