Kjenner noen til om det finnes bøybare plater som MDF eller annet egnet materiale for å lage møbler av?
Hvor kan man kjøpe dem om det finnes slike?

3mm MDF skal tydeligvis være bøybar, derimot hadde jeg ikke nok tålmodighet ved forsøk > sprakk gang på gang :(

Japp det finnes det. De brukte det på Roomservice i en eller annen episode. Finner det ikke nå, men jeg fant deres tips om hvordan man lager en hylle i det selv om man ikke kan kalle det uttømmende akkurat. Kommentarene til selve episoden var omtrent på samme nivå, det mest nyttige de skrev var omtrent "Finnes i velassorterte byggevarehus hvor du sikkert også kan få hjelp".

http://www.kanal5.se/templates/page.aspx?id=3976
Tydeligvis skal det være sporet mdf av noe slag

Cockaby skrev:
Ja, det finnes det. De brukte det i Roomservice i en episode. Finner det ikke nå, men jeg fant deres tips om hvordan man lager en hylle i det, selv om man ikke kan kalle det uttømmende direkte. Kommentarene til selve episoden var omtrent i samme klasse, det mest nyttige de skrev var omtrent "Finnes i velassorterte byggevarehus der du sikkert også kan få hjelp".

[lenke]
Tydeligvis skal det være sporet MDF av noe slag
Jeg kan bare legge til at i et av programmene ble det brukt en kryssfiner som hadde et gummi/plastmateriale som hvert annet lag. Den produktet hadde Mattias ikke sett i Sverige.

MVH Palm

Sporadisk MDF finnes litt overalt, men hvis man ikke finner det, kan man sikkert spørre så kan de sikkert bestille det.

P
Ljungbergs har 9 mm bøybar MDF som skal klare å bøyes ned til ca 15 cm radius.

Den som de brukte i Roomservice heter på Amerikansk "Wiggleboard", finnes lignende formbar plywood på denne engelske siden:

http://www.clarkswood.com/stagflex.htm

Har tydeligvis en slags lim i platene som gjør at de kan formes hvordan som helst og deretter stivne.

Finnes dette ikke i Sverige ennå?

Hadde vært veldig veldig interessant!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.