Ska förbereda gänget som kommer och ska utföra konverteringen från elradiatorer till vattenburna. Då behöver jag göra ett antal hål i en mur av Lecablock för radiatorrören som blir isolerade.
Vilken typ av hålborr är lämpligast:
diamantborr typ denna
Eller bättre med denna
Borrar med någon av dessa och knacka ur, sedan fortsätta att borra djupare.
Jeg kjørte på den nedre når jeg forberedte for bergvarme når vi lagde platen for utvidelsen utenfor fyrromsveggen (rør under platen for å få inn rør i etterkant). Kjørte på 114 mm varianten og det gikk bra, våre blokker er nok 25 cm, så måtte ta det i omganger. Kom på en nødløsning for å forlenge skaftet, kjørte med en 3/8-forlenger og hylse for å komme gjennom veggen.
Jeg brukte den nedre når jeg forberedte for bergvarme da vi laget platen for utvidelsen utenfor kjeleromveggen (rør under platen for å få inn rør i etterkant). Brukte 114 mm varianten og det gikk bra, våre blokker er nok 25 cm, så måtte ta det i omganger. Kom på en midlertidig løsning for å forlenge skaftet, brukte en 3/8-forlenger og hylse for å komme gjennom veggen.
Jo, en forlengingsdel må man ha tenkte jeg også. Tror våre bare er 190 mm.
Jeg brukte den nedre da jeg forberedte for bergvarme når vi laget platen for utbyggingen utenfor fyrromsveggen (rør under platen for å få inn rør i etterkant). Brukte 114 mm varianten og det gikk bra, våre blokker er nok 25 cm, så måtte ta det i omganger. Kom på en nødløsning for å forlenge skaftet, brukte en 3/8-forlenger og hylse for å komme gjennom veggen.
Jeg tenkte i min enfold at forlengerne som hang ved siden av på Jula skulle passe, de gjorde det med øyemål i hvert fall.
Vel hjemme så måler jeg 12 mm på hullsagen og 11 mm på forlengeren!
Går det å løse på annen måte?
Aha, jeg tok en forlengelse og en 12 mm hylse og satt i skrumaskinen, funket bra for meg Du kanskje misforsto mitt forrige innlegg, men kom på at det nok var 1/4”s saker jeg kjørte med.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.