A Ansanpansan skrev:
Har et rekkehus fra 50-tallet og prøver å sette opp noen eket-hyller på en vegg i kjelleren. Det er dog dritvanskelig å bore. Det stopper opp og synes det høres rart ut. Det er på 4 hull av 6 stk. Det ser ut til å komme til samme dybde. Har lagt opp video. Er det noe i veggen? Hva er problemet?
Du kjører maskinen feil vei.

• Liker
närsom og 2 andre
  • Laddar…
De der små hullene går an å bore med en enkel slagborr. Selv om det er mer slitsomt.

Kniv: Joule er enheten det heter energi.
Gjør forskjell på enhet og storhet.

• Liker
Johan456 og 1 annen
  • Laddar…
ClasseClas
A Ansanpansan skrev:
Er det farlig/dårlig på noen måte?
Støter du på en armeringsjern, er det ikke sikkert at betongboret klarer å bore gjennom stålet. Jeg hjalp min gutt med å bore opp med borhammer for gardinstenger og brannvarslere i hans leilighet. I hvert hull støtte jeg på armeringsjern. Helt usannsynlig. Jeg byttet da til et vanlig stålbor og boret gjennom stålet. Det finnes spesielle bor som klarer både betong og armeringsjern, men jeg gjetter at du har, akkurat som jeg, bor for ren betong.

• Liker
Ansanpansan
  • Laddar…
Begynn med å sikre at du kjører i riktig retning, gjør du det er det sannsynligvis en stein eller armeringsjern i veien.
Da er det dessverre borhammer som gjelder, det går typ ikke å slipe seg gjennom med den maskinen.

• Liker
Nilstyko
  • Laddar…
Takk alle for engasjement! Vi lyktes til slutt jeg og sønnen!

Vegghengte bokhyller montert i et unikt mønster på en hvit vegg, med arbeidsområde foran og belysning fra en stålampe.

• Liker
Hep og 7 andre
  • Laddar…
A Ansanpansan skrev:
Takk alle for engasjement! Vi lyktes til slutt, jeg og sønnen!

[bilde]
Så du var egentlig bare for feig fra starten?

Altså å bore i betong innebærer både høy lyd og det kan ta skikkelig med tid (spesielt med "feil" utstyr), noe du nå har innsett 😄
Gratulerer!

• Elsker
Ansanpansan
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.