Dette er nok et ganske basic snekkerspørsmål, men jeg vil vite hvordan jeg gjør dette best:
Jeg har fått en trapp montert av et firma og tydeligvis var de forborede hullene i trinnene ikke helt på riktig sted, men de har skrudd i skruene likevel (se bilde). Jeg synes det skjærer i øynene og vil ha det rett. Ca. 15 skruer sitter skjevt.
Har forsøkt å skru i dem rett, men de faller bare inn i sine "gamle spor". Trenger å forbore, men hvis jeg gjør det blir det bare et eneste stort hull. Skal jeg fylle i de gamle hullene på noen måte? Alt dekkes av metallen så jeg trenger ikke bry meg om at det blir "kosmetisk".
(Og ja, dette burde firmaet ha gjort, men jeg har ikke lyst til å ta dem hit igjen på timebasis)
Er det massivt eller laminat?
I hvilket tilfelle, ta ned trinnet, bor ut hullet til passende dimensjon, lim og trykk i en plugg med samme dimensjon, la tørke og sag av pluggen jevnt med underkanten, merk ut og bor opp nytt hull og skru fast.
Er det massivt eller laminat?
I hvilket tilfelle, ta ned trinnet, bor ut hullet til passende dimensjon, lim og trykk i en plugg med samme dimensjon, la tørke og sag av pluggen jevnt med underkanten, merk opp og bor nytt hull og skru fast.
Takk!
Det er massivt tre (bøk) i trinnene. Jeg skal gjøre i henhold til din instruksjon
Bare sørg for at de pluggene du bruker er like harde som trinnene dine. Risikoen er ellers at hvis du skrur igjen og skruen havner på grensen mellom hard bøk og mykere plugg, vil den trekke skjevt igjen.
Se bare til at de du plugger med er like hardt som dine steg. Risikoen er ellers at om du skrur igjen og skruen havner på grensen mellom hard bøk og mykere plugg at den drar skjevt igjen.