engs skrev:
Kopier hullmønsteret fra en [lenke] til en kryssfinér av passende tykkelse, kanskje ta i på høyden og bruke fire skruehull i stedet for to. Mal så den smelter inn.

Da kan du deretter montere en klesstang på valgfritt sted mot disse og får den vertikale kraften på de stedene som skal kunne ta opp den normalt. Samtidig som alt er demonterbart uten ekstra skruehull.
Kommer ikke til å gå å maskere med maling da vi har valgt "hvitlasert eik" som også vil være vanskelig å finne i "vanlig" tre. Ellers en god idé. Jeg får teste med småskruer, og om det virker for ustabilt tar jeg en lengre skrue og drar den rett gjennom. Kan kanskje forsterke med litt gjennomsiktig silikon for å motvirke at skruen beveger seg på grunn av tyngden. Da kan jeg i alle fall enkelt flytte på stangen uten å ha stygge limrester som vil være vanskelig å fjerne.

Gjennomgående skrue med mutter så kommer det til å sitte som fjell uansett hva rammen består av. Men som tidligere nevnt så kommer det med stor sannsynlighet til å holde med kortere skrue også, siden all kraft bare går nedover.

Selv synes jeg at de uttrekkbare klesstengene er suverene. Det man nettopp har brukt henger ytterst, og det som henger innerst kan man gi bort, for det har man ikke brukt på tre år. Har kortermede på den ene og langermede på den andre, enkelt og bra.

En liten oppdatering nå som jeg er ferdig med kleskottet.

Hva jeg har funnet er at 50 cm stamme samt hjørnestamme har spon rett igjennom og 75 cm stamme har honeycomb. Når jeg boret i 50 stamme og hjørnestamme måtte boret jobbe hele veien samt at det ikke var mulig å se noe hullrom i midten ved å kikke i det nye hullet. Ingen rasling når garderoben ble satt opp som flere her har kommentert. Når jeg reiste 75 stammen, var det et jævlig rasling. Jeg trengte aldri å bore i 75 stammen, så kan ikke si med 100%, men det faktum at 75 stammen veier mindre enn 50 stammen sier jo en del.

• Liker
13th Marine
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.