Du vil altså sette den lenger ut i en dyp PAX-stamme?
Funker ikke midt-hullene?
Jeg vil huske at jeg satte en lignende (ikke uttrekkbar) i en dyp stamme, bare tok midt-hullene istedenfor.
Ikke helt korrekt. Jeg ønsker å se bort fra den modellen helt og holdent og ha en tradisjonell horisontal klesstang, som da må monteres i midten av veggene på stammen. Problemet er at den grunne Pax på 35cm ikke har midt-hull og dermed finnes det ingen forsterkning av sponplate der uten det er ifølge IKEA honeycomb.
Jeg tror ikke at rammen er i papp. (Det er vel bare å prøve å bore et hull ellers?)
Men hvis den skulle være det, hadde jeg satt opp en treplate og skrudd den der det er sponplate (der eksisterende hull er).
Da må man korte stangen, men det er enkelt.
Tenk på at den ikke kan sitte i midten, men må forskyves ut mot forsiden for at kleshengerne ikke skal slå i baksiden.
Jeg tror ikke at rammen er i papp. (Det er vel bare å prøvebore et hull ellers?)
Men skulle den være det så hadde jeg satt opp en treplate og skrudd den der det er sponplate (der de eksisterende hullene er).
Da må man korte stangen, men det er enkelt.
Tenk på at den ikke kan sitte i midten, men må forskyves ut mot forsiden for at kleshengerne ikke skal slå i baksiden.
Unngår gjerne å bygge ut rammen med ekstra plate om mulig. Kollega tipset om å trekke skruen rett igjennom for å gi ekstra stabilitet. Platen i helhet er 17-18mm tykk om det sier dere noe om eventuell tykkelse på ytterplatene. Unngår også gjerne lim siden det kan hende at jeg ønsker å bygge om innredningen og da trenger å flytte stengene.
Et annet forslag fra samme person var å skaffe klesstångsholdere med utskjutende "plugger". Forklaringen var at disse metallplugger ikke har mulighet til å bevege seg. Skrue innsatt i 2-3mm plate og resten hulrom vil jo vippe oppover av tyngde nedover og dermed akkurat som gips gjøre platens integritet dårligere. Bilde slik at dere ser hva jeg mener: http://www.vedum.se/storage/ma/c6c4...974EE0A17260D421BA0E046E4EEAFBEC039/39305.jpg
Årsaken til at det ikke finnes vanlige stenger er vel at stommen er for grunn for å ha en stang på den retningen? En kleshenger er 40cm+ bred.
Som svar på spørsmålet ditt gjetter jeg at det ville fungere å sette en stang der det bare er honeycomb, så lenge skruen ikke bare faller ut av seg selv.. vekten fra klærne vil jo ikke "dra ut" skruen, men bare presse den ned i hullet sitt. I verste fall kanskje man kan bore et lite hull, sprøyte inn en slags fugemasse (typ pl400?) og så skru den i.
Årsaken til at det ikke finnes vanlige stenger er vel at stommen er for grunn til å ha stang på den retningen? En kleshenger er 40cm+ bred..
Som svar på spørsmålet ditt gjetter jeg at det ville fungere å sette en stang selv der det bare er honeycomb, så lenge ikke skruen bare faller ut av seg selv.. vekten fra klærne vil jo ikke "dra ut" skruen men bare presse den ned i sitt hull.
I verste fall kan man kanskje bore et lite hull, sprøyte inn noe fugemasse (som pl400?) og så skru den inn.
Skal dør brukes så fungerer ikke vanlig klesstang, men vi hadde tenkt å ha det åpent, og den lille biten som kleshengerne stikker ut utenfor rammen er helt akseptabel mot å få plass til dobbelt så mye klær i samme stamme.
Får gjøre et forsøk rett og slett, stommen koster jo bare 545 kr eller noe lignende så det er jo ingen dyr feil. Havnerer det får jeg prøve noe nytt.
Tenker at det bør(?) være sponplate i et hylleplan samt lettere og billigere å bytte ut denne om man mislykkes enn skapssidene. Gjennomgående bolt, noe som fordeler kraften på en stor flate på oversiden av denne, pynter opp så de ikke skraper noe på man oppbevarer der.
Spontan tanke, går det ikke å bygge en variant der klesstangen henger fra hylleplanet over? Om det nå skal være et hylleplan der.
[lenke]
Tänker at det bør(?) være sponplate i et hylleplan samt lettere og billigere bytte ut denne om man mislykkes enn skapssiderna. Gjennomgående bolt, noe som fordeler kraften på en stor overflate på oversiden av denne, pynter så de ikke riper noe på man oppbevarer der.
Det er en løsning men tanken var å ikke ha hylleplan. Tror knapt at hylleplan har honeycomb som du sa men ingen bra løsning for min del.
Har nå pratet med en fjerde ansatt på IKEA og denne personen påstår at informasjon om honeycomb i PAX er feil. To fra varehuset i Kungens Kurva og to på kundeservice, og tre av disse sa at det er honeycomb i PAX. Den fjerde hørte nettopp av seg etter å ha undersøkt saken halve dagen og kom tilbake med svaret at slik er det ikke.
Jeg får komme tilbake når jeg har fått hjem alt og begynt å bore!
har nylig satt opp 50x236x58 stammer og de er garantert honeycomb, går man på dem føler man at de svikter og det rasler av løst rusk når de reises opp.
Men om du setter en klesstang tvers med 2 små skruer og en limklatt i hver gavl så vil den nok holde for dine behov.
har nylig satt opp 50x236x58 stammer og de er garantert honeycomb, hvis man går på dem kjenner man at de svikter og det rasler av løst skrot når de reises opp.
Men om du setter en klesstang tvers med 2 små skruer og en limklatt i hver gavl så vil den holde for dine behov.
Kan du ikke like gjerne ha en vanlig dyp stamme hvis du skal ha kleshengerne på den måten? Det blir vel like dypt i praksis?
Hvis kleshengerne stikker ut kan du ikke ha dør, da kan du like gjerne kjøre åpen oppbevaring som elfa, og så er problemet ute av verden?
Dypere stamme blir 58cm og en normal kleshenger er vel rundt 44, så dypere stamme blir ganske mye dypere. Man må selvsagt legge til 2cm eller noe i bakkant så kleshengeren ikke slår i, samt bakstykket på maksimalt 1cm, men det blir allikevel 11 cm forskjell. Dypere stamme vil også være i veien da garderoben ikke er så bred. Med en grunnere stamme kan vi i prinsippet ha stammen helt til dørkarmen uten at den stikker ut og blokkerer.
Elfa har vi vurdert, men det er mye dyrere, ikke like pent samt ikke samme mulighet for lukkede skuffer til ting som undertøy. Det blir penere med stammer som fungerer som avgrensning.
Da kan du deretter montere en klesstang på et valgfritt sted mot disse og få den vertikale kraften på de stedene som skal kunne ta opp den normalt. Samtidig som alt er demonterbart uten ekstra skruehull.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.