Skal sette opp en plafond i mitt kjøkkentak, og tenkte å bore tre små hull. Det stopper etter drøye centimeteren. Har testet både med slag og metallbor. Hva kan det være for materiale?
Huset er et flerbolighus bygget i 1943. Tror at veggene kalles "franske vegger". Er det granitt i taket, eller?
Huset er et flerbolighus bygget i 1943. Tror at veggene kalles "franske vegger". Er det granitt i taket, eller?
Absolutt, den har slag. Og på bildet har jeg metallborr i, men det var bare for å teste så at jeg ikke kom fram til tre. Når jeg kjører slag så har jeg cormantborr (eller hva det heter).E etompau skrev:
Det kan jo være at du treffer et armeringsjern også. Da går det tregt. Alternativt er å flytte hullet litt.Fredrik111 skrev:
Visst, men de skal uansett ligge med "dekkende betonglag" uavhengig av bruk, og dekkende betonglag er ikke 10mm. Og da de første 10mm var lettbort, så er det neppe betong. Den minste avstanden fra betongkant til armering kan være minst 20-30mm, trolig mer.G Gukken skrev:
Det var nok jeg som var litt puslete med boringa, og dessuten var nok det første boret litt slitt. Når jeg byttet til et større borr og presset ordentlig så kunne jeg bore.
Klikk her for å svare